تحلیل تکنیکال شستا / مقاومت مهم سهم شکسته شد

شستا در روز گذشته توانست از محدوده مقاومتی قدرتمند خود که از مقاومت استاتیکی 112 تومان (سقف دو ساله) و تراز 0.78 فیبوناچی اکستنشن در قیمت 116 تومان تشکیل شده بود با صف خرید عبور کند.

به گزارش راهبرد بانک، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به‌ عنوان یک مجموعه تخصصی در حوزه سرمایه‌گذاری در فروردین ۱۳۶۵ با سرمایه اولیه دو میلیارد تومان تاسیس شد. در ادامه ۱۰ درصد از سهام این شرکت در بورس تهران عرضه گردید. هدف اصلی شستا مدیریت منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است.

به علاوه سرمایه این شرکت در زمان عرضه اولیه هشت هزار میلیارد تومان بوده که پس از طی یک مرحله افزایش سرمایه هزار و ۹۴۵ درصدی به ۱۶۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان رسید. گفتنی است سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ارزش بازاری ۱۹۰هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان بزرگترین شرکت گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» محسوب می‌شود.

تحلیل تکنیکال شستا

چارت شستا نشان می‌دهد که سهم از اواسط مهرماه امسال در یک روند صعودی نوسان می‌کند. به طوری که سقف‌ها و کف‌های بالاتر بر این موضوع تاکید دارند.

ذکر این نکته ضروریست، تا زمانی که شستا سقف بالاتری از سقف قبلی خود تشکیل دهد و کف جدید تشکیل شده از کف قبلی گرانتر باشد سهم به این روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

همانطور که در چارت مشخص است، شستا در روز گذشته توانست از محدوده مقاومتی قدرتمند خود که از مقاومت استاتیکی ۱۱۲ تومان (سقف دو ساله) و تراز ۰.۷۸ فیبوناچی اکستنشن در قیمت ۱۱۶ تومان تشکیل شده بود را با صف خرید عبور کند.

با رسم یک فیبوناچی EXT در ۲۰ آذر ۱۴۰۱ سطوح مقاومتی پیش روی سهم تا حدودی مشخص می‌شوند. در صورت افزایش تقاضا برای شستا و رشد ارزش معاملات سهم، تارگت‌ شستا برای ادامه راه تراز ۱.۶۱ فیبو در قیمت ۱۴۰ تومان است.

درصورت شکست این مقاومت قدرتمند، شستا نیازمند رشد بیش از پیش ارزش معاملات و انرژی تازه برای تاچ کردن سطح ۱۷۰ تومان (تراز ۲.۶۱ فیبو) است.

لازم به ذکر است اگر سهم توان عبور از مقاومت‌های ذکر شده را نداشته باشد، سطح ۱۱۲ تومان که به تازگی تغییر نقش داده، اولین خط حمایت سهم تلقی می‌شود.

دیگر سطوح حمایت استاتیکی سهم نیز سطوح ۱۰۰ و ۹۶ تومان است.