مراقب سرقت از طریق “همراه بانک های جعلی” باشید!

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با استفاده از یک "همراه بانک جعلی" اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد!

به گزارش راهبرد بانک، سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز چهارصد میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود نخستین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند افزود: موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و متخصصین پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات تخصصی مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این شیاد سایبری مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده اظهار کرد یک نرم‌افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کردم و با این روش از بیش از ۱۵ نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود هفت میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه خود هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتور‌های جست‌وجوگر استفاده نکنند، شهروندان همچنان می‌توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین با کارشناسان ما درمیان بگذارند.