کاهش ۲۸ درصدی ذخیره مخازن سدهای تهران نسبت به سال گذشته

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: ذخیره سدهای تامین‌کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر به ۵۸۰ میلیون مترمکعب رسیده که این مقدار نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۸ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش راهبرد بانک،از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محمد شهریاری» افزود: ذخیره سدهای تامین‌کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر ۵۸۰ میلیون مترمکعب است؛ درحالی‌که این رقم در روز مشابه سال گذشته ۸۰۷ میلیون مترمکعب بوده است که بر همین اساس ذخیره آب در مخازن سدهای استان نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: میزان ورودی آب به سدهای پنجگانه استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود ۷۰۹ میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۹۴۰ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: باوجود بارش‌های اخیر، میزان ورودی آب به سدهای تامین کننده آب شرب تهران همچنان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته با کاهش ۲۵ درصدی مواجه شده است.

وی  افزود: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر امسال) تاکنون بیش از ۱۷۹ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این مقدار نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

شهریاری در خصوص آمار آب ذخیره موجود در سدهای پنج‌گانه استان گفت: حجم آب سد امیرکبیر در روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه حدود ۱۱۰ میلیون مترمکعب اعلام شده، در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۷۹ میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان از ۳۲۱ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۴۵  میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان از ۵۹  میلیون مترمکعب به ۶۶  میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم آب سد لار ۸۷ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۲۹ میلیون مترمکعبی پارسال، ۴۲ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد. حجم آب سد ماملو نیز از ۱۲۱ میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۷۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزهای گرم تابستان را پیش رو داریم، با همراهی شهروندان، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی خواهیم توانست وضعیت کم‌آبی را پشت سر گذاشته و کمترین چالش را در حوزه تامین آب شرب پایدار به‌ویژه در روزهای اوج مصرف آب داشته باشیم.