بدهی خارجی ایران نزدیک به صفر است؟/ سهم ۰/۰۰۰۰۵ بدهی خارجی ایران در مقایسه با ۸۰ ابربدهکار دنیا + جدول

بانک جهانی کل بدهی خارجی ۸۰ کشور ابَربدهکار جهان را ۹۵۷۷۲ میلیارد دلار اعلام کرده است که بدهی خارجی ۵ میلیارد دلاری ایران در مقایسه با این رقم حدود ۰/۰۰۰۰۵ است که بسیار ناچیز و در حد صفر به حساب می‌آید.

به گزارش راهبرد بانک، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از بدهی خارجی کشورهای جهان، کل بدهی خارجی ایران در پایان سال ۲۰۲۰ را ۵ میلیارد و ۴۵۱ میلیون دلار اعلام کرده است.

بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۵۹۶ میلیون دلار افزایش یافته اما روند بدهی خارجی ایران طی ۱۰ سال گذشته نزولی بوده است. در سال ۲۰۱۰ ایران بدهی خارجی ۱۹ میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلاری داشته است که این رقم را در سال ۲۰۲۰ به کمتر از یک سوم کاهش داده است، یعنی ۱۴ میلیارد و ۳۱۸ میلیون دلار از بدهی خارجی ایران طی این مدت کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، بدهی خارجی ایران در مقایسه با کشورهای بزرگ دیگر بسیار اندک و در حد صفر قرار دارد.

بر اساس آمارهای بانک جهانی، کل بدهی خارجی ۸۰ کشور ابربدهکار جهان که بیشترین بدهی را دارند در پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۱ بالغ بر ۹۵۷۷۲ میلیارد دلار بوده است که بدهی خارجی ۵.۴۵۱ میلیارد دلاری ایران در برابر این رقم نزدیک به صفر است.

میزان بدهی خارجی ایران به کل بدهی خارجی جهان حدود ۰.۰۰۰۰۵ محاسبه شده است که رقمی در حد صفر است.

آمریکا با بدهی خارجی ۲۲۸۲۴ میلیارد دلاری بدهکارترین کشور جهان به حساب می‌آید. حدود یک چهارم کل بدهی خارجی جهان مربوط به این کشور است. انگلیس با بدهی خارجی ۹۶۴۰ میلیارد دلاری و فرانسه با بدهی خارجی ۷۵۱۰ میلیارد دلاری نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.