خانواده‌ها از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اطلاع ندارند

گروه استان‌ها-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: آموزش مهارت های اجتماعی و زندگی مهمترین رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است از این رو باید ظرفیت‌های کانون برای آگاهی خانواده ها باید اطلاع رسانی شود.

به گزارش راهبرد بانک، احسان کامرانی در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان، با اشاره به اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان، اظهارداشت: برنامه ریزی برای اوقات فراغت سالم و شاداب برای کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و  با توجه به آنکه نوجوانان در فصل تابستان از تحصیل فارغ می‌شوند برنامه ریزی برای اوقات فراغت آنها در این فصل با پیش بینی برنامه‌های’ آموزشی جذاب ضروری است.

وی افزود: آموزش مهارت‌های اجتماعی و زندگی به کودکان و نوجوانان مزیت مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که نیازمند گسترش روز افزون است و آموزش زبان‌های روز دنیا مزیت دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که زمینه ساز آشنایی کودکان و نوجوانان با زبان‌های روز دنیا در کنار زبان فارسی می‌شود.

کامرانی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اطلاع ندارند و اطلاع رسانی در این زمینه جهت آگاهی مردم برای استقبال بیش از پیش از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امری ضروری است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: گسترش خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناطق محروم و کم برخوردار استان برای بهره مندی کودکان و نوجوانان این مناطق از برنامه های آموزشی کانون نیازمند برنامه ریزی و اهتمام ویژه است.

کامرانی با اشاره به اهمیت فضای مجازی، خاطرنشان کرد: ظرفیت آموزش مجازی کودکان و نوجوانان که در دوران کرونا فعال گردید در کنار آموزش حضوری حفظ شود.