در همه مسیرهای کشور پلیس حضوری فعال دارد

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به برگزاری جشن نیمه شعبان و شروع سفرهای نوروزی گفت: علاوه بر کنترل مسائل حفاظتی از طریق دوربین، پلیس در همه محورهای مواصلاتی کشور حضور فعال دارد.

به گزارش راهبرد بانک، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید هوایی از برخی مسیرها و محورهای مواصلاتی کشور، پلیس را امانتدار مردم و نظام اسلامی و پاسدار ارزش‌ها، هنجارها و باورهای دینی و اعتقادی ملّت و جامعه معرفی و خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش اجتماعی و حاکمیت نظم و انضباط در جامعه هدفی متعالی و آرمانی مقدس است که پلیس با تلاش جهادی و انگیزه‌ای الهی به شکل شبانه روزی در تحقق آن نقش آفرینی می کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز شاهد برگزاری جشن نیمه شعبان هستیم، پلیس برای این جشن در شهر مقدس قم و مسجد جمکران تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی کشور تصریح کرد: از ۲۶ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵۰ هزار نفر از کارکنان انتظامی در آماده باش هستند تا ان شاءالله هموطنان عزیز با خاطری آسوده و در آسایش کامل به سفرهای نوروزی رفته و به سلامت به شهرهای مبدا بازگردند.

وی یادآور شد: کارکنان انتظامی خصوصا در پلیس راهور با استقرار بیش از ۷۵ هزار نیرو آمادگی کامل دارد تا با توجه به ایامی که در پیش رو داریم به مردم عزیز خدمت رسانی کنند.

پیش بینی نیرو وامکانات لازم

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امسال با توجه به کنترل نسبی وضعیت بیماری کرونا پیش بینی می‌شود میزان مسافرت ها و آمد و شد در کشور افزایش یابد، اظهارکرد: مجموعه انتظامی با توجه به این شرایط، امکانات و نیروهای لازم را به کارگیری کرده است و برای جلوگیری از مسائلی که منجر به تلخ کامی هموطنان در این روزها می‌شود به رانندگان توصیه می‌کنیم که با سعه صدر و رعایت نکات ایمنی از بروز هرگونه حادثه پیشگیری کنند.

سردار رضایی افزود: امروز به اطلس تصادفات و نقاط حادثه خیز در کشور آگاه و مشرفیم و با هوشمندسازی پلیس قادر هستیم که تصمیم درست را در زمان و موقعیت مناسب برای یک موضوع خاص بگیریم؛ پلیس هوشمند قادر خواهد بود همه حوادث و رویدادها را تحت کنترل خود دربیاورد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه عوامل متعددی در کاهش ترافیک و تصادفات، موثر هستند، گفت: پلیس، محور، رکن و متولی اصلی برقراری نظم،  انضباط و امنیت جامعه است و  هیچ سازمانی به اندازه مجموعه انتظامی نمی‌تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد.