پیش‌بینی ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صنعت انرژی تجدیدپذیر هند

مدیرعامل بخش هند بانک آمریکا گفت: صنعت انرژی تجدیدپذیر هند می تواند تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از راشاتودی، به گفته مدیر عامل بخش هندی بانک آمریکا، صنعت انرژی تجدیدپذیر هند می تواند تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. نکته جالب در مورد این قرارداد با ارزش تجاری۳.۵ میلیارد دلار و ظرفیت انرژی ۲۵ گیگاواتی این بود که شرکت Adani Green Energy در مرحله پایانی به گروه خریداران احتمالی ۸۰ درصد سهام سافت بنک در SB Energy ملحق شد. با این وجود، مزیت آن این است که این شرکت هندی است و دارایی های اش در مجاورت دارایی‌های SB Energy قرار دارد.

اما چرا سرمایه گذاران آینده می خواهند با شرکت های منطقه برای بخش انرژی تجدیدپذیر هند همکاری کنند؟ به نقل از بلومبرگ: حل برخی از مسائل مربوط به تعامل با دولت فدرال را فقط شرکای بومی می توانند انجام دهند. سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند آن را به تنهایی انجام دهند.

ظرفیت برق تجدیدپذیر هند در دهه گذشته بسیار افزایش یافته است، از کمتر از ۲۰ گیگاوات در مزارع خورشیدی به بیش از ۹۶ گیگاوات انرژی خورشیدی، بادی، زیست توده(هر ماده آلی غیرفسیلی با خاستگاه حیاتی که بخشی از آن یک منبع انرژی زای قابل بهره برداری را تشکیل دهد) و نیروگاه های آبی کوچک. با نیروگاه های برق_آبی ، ظرفیت انرزی تجدیدپذیر ۱۴۲ گیگاوات یا ۳۷ درصد از کل برق هند است.

در عین حال، هند ۹ درصد از تقاضای برق بازارهای نوظهور و تا ۲۰ درصد از رشد تقاضای مورد انتظار را به خود اختصاص داده است.

در حالی که بنابر گزارشی در اوایل سال جاری ممکن است تقاضای سوخت فسیلی در کوتاه مدت دوباره برای تقاضای پنهان برق افزایش یابد، هند نشان داده که چگونه تقریباً با اولویت های سیاست گذاری و طراحی بازار همه خانوارها را به برق و تولید انرژی تجدیدپذیر متصل می‌کند.