پرداخت وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی برای همه سرپرستان خانوار

مشتریان بانک مهر ایران با افتتاح حساب ویژه و داشتن گردش حساب مناسب، امکان درخواست وام ۲۰ میلیون تومانی «طرح اندوخته اجتماعی» بانک مهر ایران را خواهند داشت.

به گزارش راهبرد بانک،وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

کسانی که در یکی از شعب بانک مهر ایران، سپرده قرض الحسنه داشته باشند، امکان دریافت وام ۲۰ میلیونی را دارند. منتهی افرادی امکان دریافت این تسهیلات را دارند که حداقل چهار ماه از گردش حسابشان گذشته باشد. این تسهیلات به ضامن رسمی احتیاج دارد. این وام قرض الحسنه بوده و تنها ۴ درصد کارمزد به آن تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۴۸ ماه است.

با توجه به میزان وام، کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط ۴۵۱ هزار و ۵۸۱ تومان است. کل سود تسهیلات ۱ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۸۹۲ تومان و مجموع رقم وام و سود آن ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۳۳ تومان خواهد بود.