کل اخبار 8555 اخبار امروز : 8
  • تاریخ : پنج شنبه - ۹ - فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 - March - 2024
  • ساعت :

    اگر حقوق‌ها زیاد نمی‌شد بنگاه‌ها به مشکل می‌خوردند

    یک فعال حوزه کار معتقد است افزایش ورودی‌های تامین اجتماعی به نفع صندوق تامین اجتماعی است و باید روز به روز زیادتر شود. وی می‌گوید: اگر دستمزد کارگران افزایش پیدا نمی‌کرد بسیاری از بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی با مشکل شدید نیروی کار مواجه می‌شدند.

    به گزارش راهبرد بانک، رحمت الله پورموسی در گفت‌وگویی درباره وضعیت بازار اشتغال و کارگران در سال جاری ابراز عقیده کرد و گفت: امسال با توجه به مصوبه دستمزد شورای عالی کار که حداقل حقوق کارگران را تقویت کرد می‌توانیم امیدوار باشیم که بهبود بازار کار و وضع معیشت خانوارهای کارگری اتفاق بیفتد البته باز هم با حداقل‌ها فاصله داریم ولی نمایندگان کارگری تمام تلاش خود را کردند و نمایندگان کارفرمایی هم همکاری بی نظیری داشتند و این امر باعث شد تا دستمزدی مناسب و با توجه به شرایط اقتصادی و وضع زندگی کارگران تصویب شود.

    وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد که نیروهای کار با حقوق پایین حاضر به کار در مجموعه های تولیدی نبودند و اگر با این شرایط پیش می‌رفتیم کارگاه‌های تولیدی ما با مشکل شدید نیروی کار مواجه می شدند و به مشکل می‌خوردند لذا با توجه به آنکه از سال قبل هم این موضوع را لمس کرده بودیم لازم بود که در وضع حقوق و دستمزد کارگران اتفاق مثبتی بیفتد.

    این فعال حوزه کار ادامه داد: درست است که رقم دستمزد همچنان با هزینه‌های سبد معیشت فاصله دارد ولی امیدواریم که به تدریج این فاصله کمتر شود تا کارگران به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند. از طرفی بنگاه‌های اقتصادی هم برای ما در اولویت هستند و باید سرپا بمانند که امیدواریم با افزایشی که در حقوق و دستمزد رخ داد، فروش محصولات بنگاه‌ها نیز رونق بیشتری بگیرد و بخشی از مشکلات کارفرمایان در این زمینه برطرف شود.

    پورموسی در عین حال درباره آمار افزایش تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در شش ماهه دوم سال گفت: شخصا معتقدم هر چه ورودی‌های تامین اجتماعی افزایش یابد به نفع صندوق تامین اجتماعی، ‌ بازنشستگان و بیمه شدگان است لذا این ورودی‌ها باید روز به روز زیاد شود تا از این طریق بتوانیم به بازنشستگان و بیمه شدگان در مسایل درمانی و معیشتی تسهیلات بدهیم.

    وی افزود: افزایش آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی می‌تواند عوامل متعددی داشته باشد که یکی از آنها کاهش زمان صدور مجوزهای کسب و کار است.

    به گفته این فعال حوزه کار، سیاستی که دولت در بحث اشتغالزایی در پیش گرفته موجب بهبود بازار کار و افزایش فرصت‌های شغلی خواهد شد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا