به گزارش راهبرد بانک، بیش از نیمی از آمریکاییهایی (۵۵ درصد) که در نظرسنجی NordVPN شرکت کردند، میگویند اگر میتوانستند حذف خودشان از اینترنت را انتخاب میکردند.
این شرکت سازنده VPN برای کامل کردن مطالعه خود، شرکت تحقیقات بازار “پروپلر اینسایتس” را مامور کرد از ۱۰۰۲ مصرف کننده آمریکایی بالای ۱۸ سال در دسامبر سال میلادی گذشته نظرسنجی کند.
درباره این که چرا پاسخ دهندگان در صورت امکان، حذف خودشان از اینترنت را انتخاب میکنند، ۴۷ درصد گفتند: به اینترنت اعتماد ندارند و ۴۶ درصد دیگر گفتند دلیل ندارد نامشان در اینترنت باشد، در حالی که ۴۲ درصد اظهار کردند از این نگرانند که هک شوند. همچنین ۱۸ درصد گفتند آرزو داشتند اینترنتی نبود در حالی که هشت درصد اظهار کردند: اصلا از اینترنت استفاده نمی کنند.
در این نظرسنجی از آمریکاییها درباره نوع اطلاعاتی که تمایل دارند برای همیشه از اینترنت حذف شوند، سوال شد و شش نفر از هر ۱۰ نفر مایل بودند اطلاعات مالی شخصی آنها از وب حذف شود. با این حال اطلاعات دیگری که شهروندان آمریکایی مایل بودند حذف شوند، شامل قرارهای قدیمی یا پروفایلهای شبکه اجتماعی (۲۶ درصد)، تصاویر و ویدیوهای غیرجذاب (۲۴ درصد) و سابقه شغلی قبلی (۲۳ درصد) بود.
در دنیایی که به شکل فزایندهای متصل شده است، ناشناس ماندن دشوارتر شده است با این حال نظرسنجی NordVPN نشان داد بعضی از کاربران حاضرند پول زیادی دهند تا در فضای آنلاین ناشناس بمانند.
بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، از میان افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، ۳۱ درصد گفتند تا ۱۰۰ دلار می دهند، ۱۲ درصد بین ۱۰۱ تا ۵۰۰ دلار و هشت درصد بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار مایل بودند پرداخت کنند تا در اینترنت ناشناس بمانند و سه درصد هم عنوان کردند که بیش از ۱۰۰۰ دلار می دهند تا در اینترنت ناشناس باشند.