رئیسی: دولت شبانه‌روز برای رفع مشکلات تلاش می‌کند

رئیس جمهور گفت: دولت در همه عرصه‌ها شبانه‌روز برای رفع مشکلات تلاش می‌کند. در کشور هم ظرفیت کم نیست.

به گزارش راهبرد بانک، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که به استان البرز سفر کرده استف در در جمع مردم کرج اظهار کرد: ابراز احساسات و لطف شما مردم را نسبت به این طلبه به حساب انقلاب، نظام، خون شهدا و ولایت می دانم. به عنوان سرباز، خدمتگزار شما مردم هستم.

وی با اشاره به ایام فاطمیه، ادامه داد: فاطمه برای همه بشریت الگو است. او خیر بسیار زیاد است برای همه بشریت. خداوند در وجود او همه خیرات قرار داد. باید از او پیروی کنیم. سخنان فاطمه زهرا سخن از قرآن، عدالت، علی و انسان است. توجه به سخنان ایشان برای جامعه ما می تواند درس آموز باشد. ایشان به ما توجه به خدا، اجرای عدالت، توجه به فقرا و گره گشایی از کار مردم را یاد داد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه استان البرز دارای ویژگی های خاص است، افزود: نسبت به شهدا، جانبازان، خانواده معزز شهدا و جانبازان و کسانی که به مردم این استان خدمت کرده اند، ادای احترام می کنم. ۴۰ سال پیش در سن ۲۰ سالگی در این استان خدمت کردم و خاطرات زیادی از کرج دارم. چهره های مصمم، نیروهای جهادی و انقلابی و تلاش شبانه روزی در این استان بوده و تلاش زیادی در این ۴۰ سال برای توسعه استان انجام شده است اما با همه توسعه یافتگی استان البرز باید گفت که به دلایلی باز هم در این استان کاستی ها و کمبودهایی داریم. جاده های مواصلاتی و مترو نیاز جدی استان است. من از برخی پروژه ها بازدید کردم، الحمدلله شبانه روز تلاش می شود تا مشکلات کم شود. باید کار جهادی برای رفع مشکلات مردم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما منطقه فردیس رفتیم. مجموعه درمانی مجهز نداشت و این ناراحت کننده بود اما انتظار ۱۲ ساله مردم فردیس به پایان رسید و این مجموعه آغاز به کار کرد.

رئیسی افزود: درصد بیکاری در البرز نسبت به استان های دیگر کمتر است. آمار نشان می دهد دغدغه جدی بیکاری در این استان نداریم اما مساله مسکن جدی است که در برنامه دولت اعلام کرده ایم، رفع این مشکل در دستور کار است. ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ساخت و ساز مسکن روستایی و شهری در حال انجام است. زمین ها هم واگذار شده است ولی مشکل زمین در مرکز استان ها داریم. ۵۲ هزار هکتار زمین آماده برای مسکن سازی آنجا واگذار شد. تعهد مسکن مهر را باید انجام می دادیم و ۱۰۷ هزار مسکن مهر واگذار شد.

رئیس جمهور گفت: دولت در همه عرصه ها شبانه روز برای رفع مشکلات تلاش می کند. در کشور هم ظرفیت کم نیست. رئیس جمهوری کشوری که اخیرا مهمان ایران بود وقتی از پارک علم و فناوری بازدید کرد گفت تعجب می کنم کشوری که تحریم است، این همه پیشرفت کرده است که من گفتم مردم ما تصمیم گرفته اند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.