پرداخت ۴۷۱ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۰

بانک کارآفرین در سال۱۴۰۰، ۴۷۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد.
به گزارش راهبرد بانک به نقل از  روابط عمومی بانک کارآفرین،این بانک به‌منظور ترویج سنت حسنه ازدواج، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، ۵۸۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج معادل ۴۷۱ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرد.
این در شرایطی است که تا پایان بهمن ماه سال جاری ۵۲۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده بود. از نظر حجم تسهیلات پیش از این و تا پایان بهمن ماه در بانک کارآفرین معادل ۴۶۲ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده بود.
بر اساس این گزارش، تا کنون کلیه متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، جهت اخذ تسهیلات به شعب عامل بانک معرفی ‌شدند و در حال حاضر تعداد ۳۵ فرد متقاضی در حال طی کردن مراحل جهت اخذ تسهیلات هستند.
فرآیند دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک کارآفرین به این شرح است؛ هر یک از زوجین به صورت جداگانه باید در سامانه تسهیلات وام ازدواج بانک مرکزی، ثبت نام و کدرهگیری دریافت کنند.
سپس توسط سرپرستی بانکی که در سامانه از طرف شخص متقاضی مشخص شده است، شعبه پرداخت کننده تسهیلات مشخص و برای فرد ثبت نام کننده، پیامک ثبت اطلاعات و شروع مرحله بعدی دریافت تسهیلات ارسال می شود.
در مرحله آخر فرد متقاضی باید به شعبه مراجعه کرده با ارائه مدارک لازم پرونده خود را تکمیل و وام ازدواج خود را دریافت کند.
شایان ذکر است این فرآیند نباید بیشتر از یک ماه زمان ببرد، در غیر این صورت فرد متقاضی باید مجددا ثبت نام کند.