ایجاد اشتغال پایدار در اولویت سال جدید

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایجاد اشتغال پایدار را از اولویت‌های سال جاری برشمرد و احیای بنگاه‌ها و کارخانه های راکد و تعطیل شده را از اقدامات مثبت دولت در شش ماهه دوم سال عنوان کرد.

به گزارش راهبرد بانک، هادی ابوی در گفت وگویی با اشاره به اولویتهای حوزه کار در سال جدید اظهار کرد: معتقدم در سال جدید خبرهای خوبی را برای جامعه کارگری خواهیم داشت و آینده روشنی را به لحاظ اشتغال و تحرک بازار کار با برنامه ها و اقداماتی که دولت انجام می دهد شاهد خواهیم بود.

وی حرکت به سمت اشتغال پایدار را از اولویتهای مهم سال جاری برشمرد و گفت: با توجه به شعار سال تاکید داریم که در مشاغل نوین و دانش بنیان به سمت اشتغال پایدار برویم و اگر قرار است دانشی در حوزه ای ایجاد شود همه قوا و دستگاهها کمک کنند که در عمل اتفاق بیفتد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت تاکسی های اینترنتی را به عنوان شغل غیر رسمی نمی دانیم ولی از آینده شاغلین آن نگران هستیم که چرا بیمه نیستند و تامین آینده ندارند در حالی که باید ساز وکارش دیده شود.

ابوی در ادامه در ارزیابی رویدادهای جامعه کارگری در سال گذشته اظهار کرد: در شش ماهه اول سال گذشته اتفاق خاصی را شاهد نبودیم و معمولا دولتها در ماههای منتهی به انقضای ماموریت و فعالیت دولتها فعالیت خاصی دیده نمی‌شود ولی دولت سیزدهم با طرح و برنامه فراتر از آنچه در تصور بود، ظاهر شد.

وی افزود: یکی از گام های مثبتی که دولت در شش ماه دوم سال برداشت، احیای کارخانه های راکد بود و در حوزه اشتغال، کارخانه هایی که تعطیل شده یا در تملک بانکها بود را به چرخه فعالیت برگرداند که یکی از برنامه های خوب و موثر دولت به شمار می رود.

ابوی ادامه داد: در بحث دستمزدها سالها بود که عزمی برای بهبود دستمزدها وجود نداشت که فاصله بین هزینه و درآمد کارگران کم شود ولی دولت سیزدهم این دغدغه را داشت و همچنان که در شعارهای انتخاباتی دولت مطرح شد در عمل دیدیم که در خصوص دستمزد اتفاق افتاد و معیشت کارگران اندکی بهبود یافت.