پلیس المان به دفاتر دویچه بانک هجوم برد /اتهام ؛پولشویی

پلیس آلمان به دنبال تحقیق در مورد اتهامات پول‌شویی دویچه بانک، روز پنج شنبه به دفاتر این بانک بزرگ آلمانی در فرانکفورت حمله کرد.

به گزارش راهبرد بانک،به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز پنج‌شنبه، پلیس آلمان به دنبال تحقیق در مورد اتهامات پول‌شویی دویچه بانک، به دفاتر این بانک بزرگ آلمانی در فرانکفورت، حمله کرد.

دو نفر از کارکنان دویچه بانک، مظنون به این هستند که به مشتریان بانک کمک کرده‌اند تا برای پول‌شویی درآمدهای خود از اعمال تبهکارانه، شرکت‌هایی در خارج از آلمان تاسیس کنند.

طبق اعلام دادستان عمومی فرانکفورت، روز پنج‌شنبه، حدود ۱۷۰ افسر پلیس، بازرس و مامور مالیات، شش دفتر دفتر دویچه بانک در فرانکفورت را مورد جستجو قرار دادند.

در بیانیه دادستانی آمده است که تعداد زیادی از اسناد نوشتاری و الکترونیکی تجاری، ضبط شده‌اند.

دویچه بانک در بیانیه‌ای که توسط سی‌ان‌بی‌سی به انگلیسی ترجمه شده است، می‌گوید: ما تائید می‌کنیم که پلیس در حال حاضر، مشغول تحقیق و جستجو در شعب مختلف ما در آلمان بوده و این تحقیقات مربوط به اسناد پاناما است.

سهام دویچه بانک پس از این اخبار، ۳.۴ درصد سقوط کرد و بدترین عملکرد را در بین سهام شاخص اروپا به خود اختصاص داد.

دفتر دادستان عمومی در فرانکفورت اعلام کرد: ارزیابی داده‌های اسناد پاناما، این شک را به وجود آورد که دویچه بانک به مشتریانش در ایجاد شرکت‌های خارجی برای فرار مالیاتی، کمک می‌کرده است.

گمان می‌شود تنها در سال ۲۰۱۶، بیش از ۹۰۰ مشتری با حجم تجاری ۳۱۱ میلیون یورو، توسط شعبه بریتیش ویرجین آیلندزِ دویچه بانک، به این ترتیب فرار مالیاتی داشته‌اند.

ماجرای اسناد پاناما به رویداد انتشار میلیون‌ها سند در رسانه‌ها، توسط شرکت حقوقی پانامایی موساک فونسکا، در سال ۲۰۱۶ مربوط می‌شود که نشان داد چطور افراد ثروتمند و قدرتمند، از شرکت‌های خارجی برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند.

انتشار این اسناد، پرونده‌های تبهکاری زیادی در سراسر جهان را آشکار کرد.