قیمت نفت در پی لغو آخرین اقدامات محرک پایین آمد

با ناکام شدن امید به معامله محرک قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، قیمت نفت پایین آمد.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از سایت اینوستینگ، در پی لغو گفتگوهای دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده پیرامون آخرین اقدامات محرک و همچنین تولید بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام، قیمت نفت صبح چهارشنبه در آسیا پایین آمد.

معاملات آتی نفت برنت با کاهش ۱.۸۳ درصدی به ۴۱.۸۷ دلار تا ساعت ۱۰:۳۷ بعد از ظهر (۲:۳۷ بامداد به وقت گرینویچ) و معاملات آتی با افت ۲.۱۴ درصدی به ۳۹.۸۰ دلار رسید. ترامپ روز سه شنبه در توئیتی به گفتگو درباره بسته با دموکرات ها پایان داد و امیدها برای تصویب آن در کنگره پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ۳ نوامبر را ناکام گذاشت.

موسسه نفت آمریکا از افزایش ذخایر نفت خام ۹۵۱۰۰۰ بشکه طی هفته منتهی به دو اکتبر در روز سه شنبه خبر داد. پیش بینی های تهیه شده توسط Investing.com ۸۳۱۰۰۰ بشکه را نشان می دهد. هم اکنون سرمایه گذاران منتظرند اطلاعات اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در اواخر روز ارائه شود.

طبق گفته استیون اینس، استراتژیست ارشد بازار به رویترز، بازار نفت در حال شکستن بالاترین سطح دو هفته ای بود که رئیس جمهور ترامپ امید به معامله محرک قبل از انتخابات را ناکام گذاشت.

با این حال، حوادث در حال محدود کردن عرضه و محدودیت بیشتر این مایع سیاه هستند. روز سه شنبه طوفان دلتا، با حرکت به سمت خلیج مکزیک، باعث شد شرکت های انرژی، سیستم عامل های تولید دریایی را ایمن کرده و کارگران را قبل از ورود طوفان تخلیه کنند. برخی از شرکت های منطقه، که ۱۷ درصد کل تولید نفت خام ایالات متحده را تشکیل می دهند، برای ششمین بار در سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند.

اتحادیه کارگری لدرن نروژ در آن سوی اقیانوس اطلس، روز سه شنبه گفت که اعتصاب نفتی پیش رونده از ۱۰ اکتبر گسترش بیشتری خواهد یافت مگر اینکه یک معامله دستمزدی قبل از مهلت مقرر بسته شود. در این اعتصاب روز افزون شش میدان نفتی و گازی دریایی بسته شد و ظرفیت تولید نروژ را ۸ درصد کاهش داد.

 

منبع : ایبنا