شرایط فروش پژو پارس به متقاضیان

در حالی که متقاضیان خرید پژو پارس به دلیل مسائل استاندارد این خودرو چند ماه بلاتکلیف بودند، اما با افزایش قیمت خودروهای خانواده پژو پارس، شرایط فروش و واریز وجه به متقاضیان اعلام شد.

به گزارش راهبرد بانک، متقاضیان خرید پژو پارس، بعد از گذشت ۱۳ ماه از ثبت نام در سامانه یکپارچه برای خرید پژو پارس هنوز دعوت‌نامه‌ای برای تکمیل وجه و واریز وجه برای این متقاضیان ارسال نشده است.

این متقاضیان عنوان کرده‌اند با وجود اینکه با مساعدت رئیس جمهور مشکلات تایید استاندارد این خودرو که به بهانه‌ای برای عدم عرضه خودروساز تبدیل شده بود حل شده است اما هنوز دعوتنامه ای برای خریداران ارسال نشده است.

خودروی پژو پارس یکی از خودروهای پر تقاضا است به طوری که سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سامانه یکپارچه برای خرید این خودرو ثبت نام و در نوبت تحویل این خودرو قرار گرفتند. اما با وجود اینکه تعداد زیادی از متقاضیان این خودرو در نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۲ و تحویل امسال بودند مسائلی در خصوص عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵گانه و توقف تولید آن مطرح شد.

در واقع سازمان ملی استاندارد در اوایل زمستان سال گذشته اعلام کرد که خودروی پژو پارس که فاقد استانداردهای ۸۵ گانه است تا نیمه اسفند ۱۴۰۲ مجوز تولید دارد و پس از آن بر اساس قانون عمل می‌شود.

چرا تولید پژو پارس تمدید شد؟

به دنبال این مسئله ایران خودرو نیز اعلام کرد تولید پژو پارس متوقف و به متقاضیان این خودرو، خودروی جایگزین عرضه می‌شود.‌

اما به دنبال انتقادات گسترده و متعدد متقاضیان خرید پژو پارس مقرر شد که تولید این خودرو تا نیمه اسفند ۱۴۰۲ ادامه یابد و بعد هم مقرر شد تولید تا پایان همان سال ادامه یابد و در نهایت نیز رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که به صورت مشروط تولید این خودرو تا فروردین ۱۴۰۳ نیز انجام می‌شود.

در واقع رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: که تولید خودروی پژو پارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین المللی، ادامه خواهد داشت که به احتمال زیاد نتایج آزمون استاندارد فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص می شود.

البته پیش از آن نیز منوچهر منطقی معاون وقت حمل و نقل وزارت صمت به خبرنگار فارس گفته بود تولید پژو پارس متوقف نمی‌شود و سال آینده (۱۴۰۳) پژو پارس ۸۵ گانه داریم.

وی در این رابطه به فارس گفته بود با توافقاتی که در سطح دولت انجام شده از سال آینده خودروی پژو پارس با استانداردهای ۸۵گانه تولید می‌شود.

تا اینکه چند روز پیش در ۲۷ فروردین علی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در یک نشست خبری اعلام کرد: ” قرار بر این بود که پژو پارس به دلیل اینکه استاندارد‌ها را رعایت نکرده بود تولید آن متوقف شود که با رفع مشکلاتی که اعلام کردند و با دستور رئیس جمهور به تولید ادامه می‌دهد.”

بعد از آن نیز در ۲۹ فروردین علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو با ارسال نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار قیمت فروش جدید محصولات خانواده پژو پارس را اعلام کرد.

در این نامه آمده است؛ با عنایت به اخذ مجوز از مراجع ذیربط قیمت‌های فروش جدید شرکت ایران خودرو بابت خانواده محصولات پژو پارس اعلام شد.

به دنبال آن نیز فراخوان ایران خودرو برای ثبت نامی‌های پژو پارس با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ اعلام و شرایط انتخاب و واریز وجه برای متقاضیان خودروی پارس فراهم شده است.