پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی تا پایان سال

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش راهبرد بانک، محمود کریمی‌بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی تا پایان سال، گفت: اگر تا پایان مهر امسال ۷۰ درصد منابع جذب شود، منابع جدیدی از سوی بانک مرکزی اختصاص می‌یابد، به این ترتیب اگر بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص محل هزینه کرد این تسهیلات، مبلغ پرداختی مورد استفاده قرار گیرد بانک مرکزی اعتبارات جدید دوباره اختصاص خواهد داد.

وی افزود: سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی ۳ هزار میلیارد تومان بود که با کمک بانک مرکزی و سایر بانک‌ها بیش از ۹۰ درصد آن پرداخت شد.

کریمی‌بیرانوند ادامه داد: سال گذشته برای نخستین بار ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات در مشاغل خانگی جذب شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها برای پرداخت‌نکردن تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ گفت: از ابتدای امسال به ۸ بانک ابلاغ شده که موظف هستند تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کنند و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست و سرپرست بانک‌های استان نیز باید موضوع را پیگیری و با آن‌ها برخورد کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه ملی رصد و مزایای آن اظهار کرد: سامانه ملی رصد بستری برای شفاف‌سازی، نظارت و سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال است. این سامانه بستری برای برخط دنبال‌کردن عملکرد نهاد‌های زیرمجموعه به‌شمار می‌رود.