افزایش اشتغال‌پذیری سربازان پس از پایان خدمت

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ارائه آموزش های مهارتی در دوران خدمت سربازی موجب افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه می‌شود.

به گزارش راهبرد بانک، غلامحسین حسینی‌نیا در گفت و گویی، از ارائه آموزش های مهارتی به ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: دوران خدمت سربازی بستر مناسبی برای ارائه آموزش‌های مهارتی و بازارمحور به سربازان به عنوان سرمایه‌های انسانی است و بر همین اساس امسال ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه از آموزش‌های مهارتی بر مبنای آمایش و نیاز مهارتی و شغلی دوران سربازی بهره‌مند شدند.

وی درباره اهداف ارائه آموزش های مهارتی در دوران خدمت سربازی گفت: یکی از مهمترین اهداف افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه است. اصلاح ساختار نظام مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها، تربیت نیروهای جوان خلاق و کارآفرین در جهت بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره‌وری سربازان در دوران خدمت از دیگر اهداف مدنظر است. همچنین در تلاشیم تا ضمن ارتقای وزن اجتماعی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، جریان ملی مهارت آموزی سربازان را تقویت کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال ایجاد بستر اشتغال را از مولفه‌های اساسی در ارائه آموزش‌های مهارتی ذکر کرد و گفت: سربازان وظیفه پس از بهره‌مندی از آموزش‌های پایه و پیشرفته‌ای که در پادگان‌ها ارائه می‌شود و همچنین سنجش کتبی و عملی، گواهینامه بین المللی الکترونیکی مهارت دریافت می‌کنند.

حسینی‌نیا با تاکید بر توانمندسازی سربازان، راه‌اندازی مراکز جوار پادگان‌ها، گسترش محیط واقعی کسب و کار و ارتقای کیفی دوره‌های مهارتی و تجهیز کارگاه‌های آموزشی نیروهای مسلح را از مهمترین اقدامات در جهت تحقق این هدف عنوان کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان برگزاری دوره‌های مهارت افزایی در خصوص کارکنان وظیفه نیروهای مسلح،‌ ارائه گواهینامه معتبر به سربازان مهارت آموزان و فراهم کردن بستر استفاده نیروهای مسلح از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را از تعهدات سازمان متبوع خود در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه دانست.