انتشار فهرست جدیدی از قیمت محصولات ایران خودرو + جدول

ایران خودرو فهرست قیمت جدید محصولات خود را که از اول تیر ۱۴۰۲، اجرا می‌شود، منتشر کرد.

به گزارش راهبرد بانک،فهرست قیمت محصولات ایران خودرو برای اجرا از اول تیر سال جاری، از سوی این شرکت منتشر شده. ایران خودرو در این لیست قیمت بهای کارخانه را درج کرده است و خریداران باید به آن مبالغ مالیات، بیمه، شماره‌گذاری و سایر موارد قانونی را اضافه کنند.

 

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت پیش از این گفته بود، این تغییرات قیمتی محصولات ایران خودرو به‌دلیل اعمال استانداردهای جدید خودرویی و تغییرات فنی در خودروها است.

 

وی گفته است: براساس استانداردهای اجباری باید تمام محصولات از اول تیرماه با استانداردهای جدید تولید شوند؛ به همین منظور اطلاعات و آمار محصولات ایران‌خودرو به شورای رقابت ارسال و براساس آن تغییرات قیمتی انواع محصولات اعلام شده است.

اعتراض خودروسازان از سوی شورای رقابت مردود شد

با وجود این، اعتراض کلی شرکت‌های خودروساز به قیمت‌گذاری محصولات‌شان از سوی شورای رقابت مردود اعلام شده است.

ر اساس اعلام شورای رقابت قیمت‌گذاری خودروها بر اساس قانون و به صورت کارشناسی انجام شده و اعتراض خودروسازان مردود است.

باتوجه به قیمت‌گذاری شورای رقابت و مخالفت بسیاری از خودروسازان داخلی با قیمت‌های اعلام شده، نیمی از مشتریانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودند، انصراف داده‌اند. این درحالی است که کشمکش بر سر قیمت خودرو باعث افزایش آسیب به خریداران شده است.

دیروز شورای رقابت با استناد به رأی هیئت تجدیدنظر این شورا، اعلام کرد: اعتراض خودروسازان به مصوبه ۵۴۳ خودرویی شورا، مردود است.