وام خود اشتغالی بانک ملی / نحوه و شرایط ثبت نام

شرایط و جزئیات نحوه دریافت وام خود اشتغالی بانک ملی ایران.

به گزارش راهبرد بانک، متقاضیان دریافت این وام می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام‌خمینی نسبت به دریافت وام قرض‌الحسنه خوداشتغالی اقدام کنند.

وام خود اشتغالی بانک ملی

وام خود اشتغالی یکی از وام های بانک ملی با سود کم می باشد.

بانک ملی ایران به منظور متنوع سازی خدمات خود و برای کمک به بهبود سطح اشتغال جامعه و همچنین در راستای اهداف اجتماعی‌اش، به مستمری بگیران سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام خمینی وام خوداشتغالی پرداخت می‌کند. مبلغ این تسهیلات حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان است.

تسهیلات خوداشتغالی به صورت قرض الحسنه و با کارمزد ۴ درصد به مشتریان پرداخت می‌شود. متقاضیانی که خواهان این تسهیلات هستند باید از کمیته امداد یا بنیاد شهید و امور ایثارگران یا سازمان بهزیستی نامه دریافت کنند و آن را به یکی از شعب بانک ملی ارائه دهند. ضمنا این افراد باید در یکی از شعب بانک ملی حساب قرض الحسنه داشته باشند یا این سپرده را تشکیل دهند. در این تسهیلات، موجودی سپرده قرض الحسنه وام گیرنده مسدود نخواهد شد و افراد قبل از تسویه اقساط، امکان استفاده از مبلغ حساب خود را دارند.

 

شرکت
بانک ملی
نام وام
خوداشتغالی
سود
۴ %

این وام قرض‌الحسنه است و ۴٪ کارمزد دارد

سقف وام
۱۰۰ میلیون تومان

سقف این وام برای تسهیلات فردی ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان و برای تسهیلات کارفرمایی ۲۰۰ میلیون تومان است

نوع ضمانت
ضامن رسمی
نیاز به سپرده
حساب سپرده لازم
قرض الحسنه
مسدودی سپرده
حداکثر زمان بازپرداخت
۸۴ ماه
قسط وام
۱,۱۹۰,۴۷۶ تومان
سپرده جداگانه
هزینه‌های جانبی

۴میلیون ۱۰۰ هزار تومان شامل: ۴٪ کارمزد وام و تشکیل پرونده

شرایط و مقررات
  • وام گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد
  • در صورت معوق شدن تسهیلات با نرخ وجه التزام ۱۲ درصد است
  • پرداخت تسهیلات طرح اشتغالزایی منوط به به افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس انداز با حداقل مانده یک میلیون ریال می باشد
  • ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام‌خمینی

 

پرداخت بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی توسط بانک ملی ایران

در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی، پرداخت تسهیلات بانک ملی ایران طی یک سال اخیر در قالب طرح های خوداشتغالی از مرز ۷۰ هزار میلیارد ریال گذشت.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک با توزیع عادلانه تسهیلات گام های مهمی به منظور توسعه طرح های خود اشتغالی فراگیر ملی به جامعه هدف سازمان‌های حمایتی به نحوی شایسته برداشته است.

از این رو از ابتدای آبان ماه سال گذشته به مدت یک سال، در مجموع تعداد ۱۱۷ هزار و ۵۵۶ فقره تسهیلات خود اشتغالی به ارزش ۷۰ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد شهید و… پرداخت کرده است.

طی مدت یاد شده، ۷۶ هزار و ۸۵۸ فقره تسهیلات خود اشتغالی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، یک هزار و ۹۷۱ فقره تسهیلات خوداشتغالی به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، ۶۲۷ فقره تسهیلات خود اشتغالی به افراد تحت تکلف بنیاد شهید و همچنین ۲۰ هزار و ۶۰۳ فقره تسهیلات خوداشتغالی به افراد معرفی شده توسط بنیاد برکت تخصیص یافته است.

 

خود اشتغالی چیست؟

“خوداشتغالی” یا “خویش‌فرمایی” نوعی از اشتغال است که در آن فرد برای خود کار کرده و کارفرمای خویش می‌باشد. از مشخصات بارز خوداشتغالی، ریسک‌پذیری می‌باشد زیرا درآمد فرد شاغل ثابت نبوده و به شرایط محیطی و داخلی کارگاه بستگی دارد.

همچنین از این نوع اشتغال به “اشتغال در مشاغل آزاد” نیز نام برده می‌شود و دلیل این نامگذاری می‌تواند آن باشد که فرد خودشاغل از سیطره‌ی استخدام کارفرما رها بوده و از آزادی عمل برخوردار می‌باشد.

کسب‌وکارهای خوداشتغالی عمدتاً در زمره‌ی کارگاه‌های کوچک قرار گرفته و در بخش خدمات غالب هستند. فعالیت‌های خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی، بازرگانی، فنی، مشاوره‌ای، ساختمانی و غیره از این سنخ به شمار می‌آیند. در بخش کشاورزی واحدهای کوچک تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان در این حیطه قرار می‌گیرند. سرانجام در بخش صنعت، کارگاه‌های کوچک تولیدی غیرکشاورزی (صنایع نساجی، غذایی، شیمیایی، فلزی، چوبی، دستی و غیره) قابل ذکر می‌باشند.

نظارت دولت بر اکثر کسب‌وکارهای خوداشتغالی از طریق صدور مجوزهای مختلف صورت می‌گیرد. معمول‌ترین این مجوزها “پروانه کسب” است که دریافت آن شرایط خاص خود را دارد و عمدتاً از طریق اتحادیه‌های اصناف صورت می‌پذیرد. آگاهی از این مجوزها و قوانین مربوطه، برای راه‌اندازی و موفقیت یک کسب‌وکار لازم می‌باشد.

وام خوداشتغالی چیست؟

تامین سرمایه ی اولیه برای افرادی که کسب و کار خود اشتغالی یا خویش ‌فرمایی را به عنوان منبع درآمد خود انتخاب کرده‌اند، بسیار مهم می باشد و یکی از راه های تامین این سرمایه، وام گرفتن می باشد.

سقف وام خوداشتغالی و شرایط دریافت آن را دولت‌ بر اساس بودجه ی آن سال و مصارف وام‌ های اشتغال‌ زایی مشخص می کند.