سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس :

یارانه دارو در بودجه سال‌ آینده ۶۹ همت افزایش پیدا کرده است/ بیمه رایگان سه دهک کم درآمد در سال‌۱۴۰۲

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: یارانه دارو در بودجه سال‌آینده 69 همت(هزار میلیارد تومان) افزایش پیدا کرده است و دولت براساس قانون که 10 درصد منابع هدفمندی برای دارو و بهداشت است را در نظر گرفته و اگر این رقم طی سال‌آینده کفاف ندهد قطعا منابع دیگر پای کار خواهند آمد.

به گزارش راهبرد بانک،سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت‌و‌گو در خصوص ارزیابی بودجه سال‌ آینده اظهار کرد: طی چندروز گذشته جلساتی در کمیسیون تلفیق برگزار و در مجموع لایحه بودجه سال ‌آینده مثبت ارزیابی شد و منابع و کلیات بودجه به نظر می‌رسد نسبت به سال‌های گذشته واقعی‌تر است و به تحقق خواهد رسید.

حداقل حقوق کارمندان ۷ میلیون شد
وی افزود: درآمدها حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و پایه حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش یافته و حداقل حقوق کارمندان ۷ میلیون بررسی شده است.

سال آینده کسری بودجه نداریم
میرتاج‌الدینی ادامه داد: بودجه سال آینده برنامه محور است و اگر دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی طبق جدول پیش بینی شده روندشان را پیش ببرند قطعا از لحاظ کمبود بودجه در سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

سه دهک کم درآمد در سال‌‎‌آینده رایگان بیمه می‌شوند
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: در بودجه سال آینده بیمه پایه سلامت بسیار مورد توجه قرار گرفته و گسترش پوشش بیمه‌ای در برنامه‌های جدی دولت است و سه دهک کم‌درآمد جامعه به صورت رایگان در سال آینده بیمه خواهند شد.

بودجه ویژه برای ساخت مسکن سه دهک اول
وی گفت: برای ساخت مسکن نیاز به اعتبارات بانکی و آورده‌های خود مردم ساخته خواهد شد اما برای اقشار محروم جامعه به نوعی سه دهک اول دولت بودجه‌ای را برای ساخت مسکن در نظر گرفته که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود اما به طور دقیق رقم ریالی هنوز تعیین نشده و از نهادهای مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن هم قطعا در این راستا کمک گرفته خواهد شد.

وابستگی بودجه به نفت کم شده است
میرتاج‌الدین در خصوص کاهش وابستگی بودجه از نفت گفت: منابع درآمدی غیرنفتی ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و با توجه به این مقیاس پیش رو سقف بودجه هم افزایش پیدا کرده بنابراین میزان وابستگی بودجه به نفت روند کاهشی را طی و بهبود پیدا کرده است.

مالیات خانه‌های لوکس مورد بحث نیست
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در خصوص مالیات خانه‌های لوکس و خالی اظهار کرد: مالیات از خانه‌های خالی و لوکس به دلیل اینکه سال‌جاری درآمد چشمگیری نداشت بنابراین در بودجه سال‌آینده مورد بحث نبود.

یارانه دارو ۶۹ همت افزایش پیدا کرده است
میرتاج‌الدینی در پایان گفت: یارانه دارو در بودجه سال‌آینده ۶۹ همت(هزار میلیارد تومان) افزایش پیدا کرده است و دولت براساس قانون که ۱۰ درصد منابع هدفمندی برای دارو و بهداشت است را در نظر گرفته و اگر این رقم طی سال‌آینده کفاف ندهد قطعا منابع دیگر پای کار خواهند آمد.