معاون آموزش نیروهای مسلح کشور تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌ اقتصادی استان‌ها برای ایجاد شغل و مهارت آموزی سربازان

معاون آموزش قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه ارائه مهارت آموزی در پادگان‌ها به تنوع حرفه، رشته‌های جدید و متناسب با نیاز بازار کار قابل توجه است، گفت: لازم است از ظرفیت‌های استانی برای شناسایی و نیاز سنجی بنگاه‌های اقتصادی جهت ایجاد شغل و مهارت آموزی این گروه استفاده شود.

به گزارش راهبرد بانک، معظمی گودرزی صبح امروز در جلسه شورای آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران که با هدف تحلیل عملکرد آموزش و آزمون سربازان وظیفه در استان برگزار شد، اظهار کرد: سند ملی مهارت آموزی و اشتغال سربازان وظیفه توسط دولت تصویب شد و از سوی رئیس جمهوری برای تمامی ارگان‌ها جهت همکاری با نیروهای مسلح ابلاغ شده است.

رئیس ستاد مهارت آموزی نیروهای مسلح افزود: قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با ۲۶ دستگاه تفاهم‌نامه همکاری تبادل کرد که در این میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یکی از دستگاه‌های پرتوان و با ظرفیت کامل جهت آموزش سربازان وظیفه بوده و همکاری بسیار مناسبی دارد.

این مسئول تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تنوع آموزشی و تجهیزات از جامعیت بالایی برخوردار بوده و یکی از بازوان توانمند قرارگاه آموزشی به سربازان وظیفه است.

گودرزی با اشاره به اینکه ارائه مهارت آموزی در پادگان‌ها به تنوع حرفه، رشته‌های جدید و متناسب با نیاز بازار کار قابل توجه است، افزود: لازم است از ظرفیت‌های استانی برای شناسایی و نیاز سنجی بنگاه‌های اقتصادی جهت ایجاد شغل و مهارت آموزی این گروه استفاده شود.

معاون آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز در خصوص عملکرد آموزش سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان، یادآور شد: در ۹ ماهه امسال ۳۵۷۷ سرباز وظیفه در ۴۷۰ دوره آموزش مهارتی شرکت کرده و موفق به فراگیری ۱۴۰ حرفه آموزشی شدند.

علی مهدی‌پور افزود: هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی یکی از راهکارهای تسریع ارائه آموزش برای سربازان وظیفه است که تاکنون در مازندران این مقوله به نحوه مطلوبی صورت گرفته است.