پرداخت وام به ۵۲۰۰ صندوق خرد محلی از سوی صندوق کارآفرینی امید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت تسهیلات به ۵۲۰۰ صندوق خرد محلی خبر داد و گفت: بیش از ۹۵ درصد تسهیلات صندوق به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده است.

به گزارش راهبرد بانک، نعمت‌الله رضایی در گفت‌وگو یی، اظهار کرد: در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال، تاکنون بیش از ۹۵ درصد تسهیلات صندوق به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده که در قالب ۳۴ هزار و ۵۰۰ طرح بوده است. به گفته وی طرح‌های مذکور به دلیل خرد بودن به سرعت به بازار اشتغال وارد می شوند.

رضایی در ادامه درباره حمایت مالی از تشکیل صندوق‌های خرد محلی، گفت: تاکنون به ۵۲۰۰ صندوق خرد محلی تسهیلات پرداخت کردیم که امیدواریم آن را به ۱۰ هزار صندوق برسانیم.

وی گفت: خوشبختانه با دستگاه‌های همکار از جمله وزارت جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، بنیاد برکت و سازمان بهزیستی فعالیت‌های خوبی را شروع کردیم و این کار در حال دنبال شدن است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: درخصوص پرداخت تسهیلات، به دلیل اینکه برخی از منابعی که قرار بود تخصیص یابد با کندی صورت گرفته، طرح‌ها به طور کامل اجرا نشده و چنانچه این منابع عملیاتی شود، اهداف ما تا پایان سال محقق خواهد شد.

رضایی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بنا داریم حدود ۵۰۰۰ صندوق خرد محلی را مورد حمایت قرار بدهیم که همه طرح‌ها شناسایی و اقداماتش انجام شده و فقط مرحله پرداخت تسهیلات مانده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: تعداد صندوق‌های خرد محلی تا قبل از امسال ۵۲۰۰ صندوق بود که درصددیم در سال‌ جاری ۴۸۰۰ صندوق دیگر به آن اضافه کنیم که جمعا ۱۰ هزار صندوق خرد محلی می‌شود.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۵۰۰ طرح شناسایی شده و توانمندسازی‌ها صورت گرفته است، تنها بحث پرداخت تسهیلات است که با تخصیص آن طرح‌ها عملیاتی خواهد شد.