دومین شماره مجله راهبردهای نوین بانکداری منتشر شد

دومین شماره مجله “راهبردهای نوین بانکداری” (شماره آذر ۱۳۹۷) اختصاصی حوزه اقتصاد (بانک، بیمه و بورس)، در ۵۶ صفحه با پرونده ویژه آسیب شناسی بنگاه داری بانکها، به زیور طبع آراسته شد. دکتر «سپهدار رهنما» در بخش «سخن مدیر مسوول»، ضرورت هدایت نقدینگی به سمت تولید و حمایت از کالای ایرانی را مورد تاکید قرار داده و معتقد است که پرهیز از بنگاه داری، وصول مطالبات معوق، تبدیل داراییهای منجمد و پرهیز از هزینه های تامین منابع باید در شرایط کنونی در دستور کار بانک مرکزی قرار گیرد.

به گزارش راهبرد بانک، دومین شماره مجله "راهبردهای نوین بانکداری" (شماره آذر ۱۳۹۷) اختصاصی حوزه اقتصاد (بانک، بیمه و بورس)،  در ۵۶ صفحه با پرونده ویژه آسیب شناسی بنگاه داری بانکها، به زیور طبع آراسته شد. دکتر «سپهدار رهنما» در بخش «سخن مدیر مسوول»، ضرورت هدایت نقدینگی به سمت تولید و حمایت از کالای ایرانی را مورد تاکید قرار داده و معتقد است که پرهیز از بنگاه داری، وصول مطالبات معوق، تبدیل داراییهای منجمد و پرهیز از هزینه های تامین منابع باید در شرایط کنونی در دستور کار بانک مرکزی قرار گیرد.

دکتر «نادعلی بای» در بخش «سخن سردبیر»؛ سناریوهای اقتصاد ایران در دور جدید تحریمها را مورد بررسی و کنکاش قرار داده و نتیجه گرفته است که اقتصاد ایران با توجه به ویژگیهای ساختاری و دور جدید تحریمها، آماده قرار گرفتن در دام رکود تورمی بوده و راهکارهای عملی را ارائه کرده است.

در بخش گفت و گو؛ «سید ضیاء ایمانی» مدیر عامل بانک مهر اقتصاد بر استقرار بانکداری اسلامی به عنوان مهم ترین راهبرد این بانک تاکید و تصریح کرده است.

دکتر «علی اکبر نیکو اقبال» دانشیار اقتصاد دانشگاه تهران و عضو شورای سیاستگذاری مجله راهبردهای نوین بانکداری نیز در گفت و گو با مجله، معتقد است که نظام بانکداری ایران، در جلوگیری از تورم، حفظ ارزش پول ملی، رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی، ناکارآمد بوده است.

«علی اصغر سفری»، مدیر عامل سابق بانکهای گردشگری و اقتصاد نوین؛ در گفت و گوی اختصاصی، بر لزوم اعمال سیاستهای مداخله گرایانه دولت برای کنترل بحران نقدینگی بانکها تاکید کرده و معتقد است که قانون ورشکستگی بانکها، کامل و شفاف نیست.

دکتر «سید مهدی حسینی» معاون فاوای بانک مهر اقتصاد نیز در گفت گو با مجله، لزوم تایید یک نرم افزار واحد حسابداری در سیستم بانکی با حمایت بانک مرکزی را خاطر نشان کرده و پیشگامی بانک متبوع خود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را یادآور شده است.

در بخش مقالات تخصصی؛ این مقالات عبارتند از؛ ۱-آسیب شناسی بنگاه داری بانکها، ۲- سود بانکی یا جبران افت ارزش پول، ۳- مشارکت واقعی در بانکداری مشارکت در سود و زیان (PLS)، ۴-تئوری آشوب و کنترل تکانه های اقتصادی کشور، ۵- اصلاح ساختار حاکمیت شرکتی: حلقه مفقوده نظام بانکی ایران، ۶- اهمیت ارزیابی ریسک در صنعت بیمه، ۷- وارانت؛ ابزار مدیریت ریسک در بازار سرمایه

در ادامه یادداشت ها و تحلیل هایی به صورت زیر منتشر شده است: ۱- اجرای FATF، تحریمهای آمریکا را به حاشیه می راند،۲- ضرورت حمایت دولت از تجارت الکترونیک، ۳-تلگرام، دلالان ارزی و کاهش ارزش ریال، ۴-آیا اقتصاد آمریکا در آستانه یک رکود شدید است!؟، ۵- بودجه ریزی برنامه ای-عملیاتی باید در اولویت دولت و مجلس قرار گیرد، ۶-وضعیت صنعت لیزینگ جهان در سال ۲۰۱۸: استمرار قدرت و رشد.