بازار سرمایه با رشد ۵ هزار واحدی روبرو شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۵هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش راهبرد بانک، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۵میلیارد و ۹۶۶میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۲۰۹میلیارد تومان در بیش از ۳۲۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵هزار و ۸۵۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۴هزار و ۲۰۴ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی نوری و پالایش نفت بندر عباس شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، ایران خودرو و سایپا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۲۸۶میلیون ورقه به ارزش ۸هزار و ۲۱۷میلیارد تومان در ۱۹۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۶واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۶۸۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان شد و در مقابل شرکت‌های پترشیمی زاگرس، تولید نیروی برق دماوند و جنرال الکترونیک بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.