انتشار ‎اوراق گام شتاب گرفت/ تامین مالی غیرتورمی ‎تولید در دستور کار بانک مرکزی

بانک مرکزی از شتاب انتشار اوراق گام در یک ماه گذشته خبر داد و اعلام کرد: انتشار اوراق گام در این مدت هفت هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش راهبرد بانک،مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: درحالی‌که میزان انتشار اوراق گام به عنوان ابزار تامین مالی از بهمن ۱۳۹۹ تا ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در مجموع هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده، میزان انتشار این اوراق تنها در یک ماه اخیر با اصلاحات دستورالعمل قبلی در بانک مرکزی به ۷ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: اوراق گام یک ابزار تامین مالی زنجیره‌ای و اعتباری است که با سهولت و ریسک پایین، امکان تامین مالی غیرتورمی تولید را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین داده‌های بانک مرکزی از ابتدای راه‌اندازی اوراق گام (بهمن‌ماه  سال ۱۳۹۹) تا ۱۸ مردادماه، در مجموع ۱۶۴ هزار میلیارد ریال اوراق گام توسط بانک‌های عامل صادر شده است که از کل اوراق صادر شده، حدود ۸۸.۴ هزار میلیارد ریال بر اساس دستورالعمل قبلی و حدود ۷۵.۶ هزار میلیارد ریال طی چند هفته اخیر و از زمان عملیاتی شدن دستورالعمل و سامانه جدید اوراق گام (نیمه دوم تیرماه) بوده است.