خدمات مربوط‌ به چک را چطور دریافت کنیم؟

متقاضیان برای دریافت راهنمای خدمات مربوط به چک، کافی است یک پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کنند تا از خدماتی مانند ثبت، تایید، انتقال، انواع استعلام (وضعیت چک و صادرکننده) و معرفی شماره تلفن برای اطلاع از ثبت چک به نام خودتان بهره‌مند شوند.

به گزارش راهبرد بانک، اگر می‌خواهید بدانید چکی به نامتان ثبت یا منتقل شده، کافی است شماره همراه خود را به ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ معرفی کنید. برای معرفی شماره همراهتان، باید صادرکننده یا ذی‌نفع چک باشید. درصورتی که صادرکننده چک هستید، متن پیام *۱*۲*۱* شناسه یا کدملی*شناسه صیادی و درصورتی که ذی‌نفع چک هستید، *۲*۲*۱* شناسه یا کد ملی*شناسه صیادی را به شماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ بفرستید.

ثبت‌نام برای دریافت پیامک اطلاع‌رسانی برای کسانی که یک بار فرآیند استعلام چک را انجام دهند، انجام می‌شود و فقط کافی است یک بار شماره خود را معرفی کنید. از این پس، هر چکی که به نام شما ثبت یا منتقل شود، برای شما پیامک می‌آید که چک با این شناسه به نام شما ثبت شده، آنگاه می‌توانید با مراجعه به کانال‌های دسترسی به سامانه صیاد، مثل همراه‌بانک و اینترنت‌بانک، اپ‌های پرداخت، خودپردازهای بانک‌ها یا از طریق پیامک، نسبت به تایید آن اقدام کنید.

اگر متن پیامی که باید بفرستید را فراموش کردید، کافی است سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ را به خاطر داشته باشید و یک پیامک خالی به این سرشماره ارسال کنید و در پاسخ به پیامک، شما را راهنمایی می‌کند که چطور خدمات را دریافت کنید