مجارستان پول گاز روسیه را به روبل می‌دهد

نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد از تحریم عرضه نفت و گاز روسیه حمایت نمی‌کند و موافق پیشنهاد روسیه برای پرداخت هزینه گاز این کشور به روبل است.

به گزارش راهبرد بانک به نقل از راشاتودی، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد مخالف هرگونه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه انرژی روسیه است و پیشنهاد مسکو برای پرداخت هزینه عرضه گاز این کشور به روبل را قبول می‌کند.

وی توضیح داد مجارستان تسلیم فشارها نمی‌شود و از تحریم عرضه نفت و گاز روسیه حمایت نمی‌کند، چون این خط‌ قرمز مجارستان است.
نخست‌وزیر مجارستان در ششم آوریل اعلام کرده بود قراردادهای گاز مسئله‌ای بین این کشور و روسیه هستند و اتحادیه اروپا حق دخالت در آنها را ندارد.

بیشتر بخوانید

طبق گفته‌ اوربان، مجارستان دنباله‌روی واشنگتن برای ممنوعیت تجارت انرژی با روسیه نخواهد بود. وی تاکید کرد این کار غیرممکن است چون یک بار غیرقابل‌تحمل برای مجارستان خواهد بود.

نخست‌وزیر مجارستان با اشاره به این‌که ۸۵ درصد از گاز مصرفی در این کشور از روسیه می‌آید و ۸۵ درصد از خانواده‌های مجارستانی از گاز استفاده می‌کنند گفت:« سوخت کشور از نفت تامین می‌شود و ۶۴ درصد از این نفت از روسیه می‌آید».

طبق گزارش رسانه‌های مختلف، پنجمین بسته تحریم‌های ضدروسی در ششم آوریل توسط اتحادیه اروپا تصویب خواهد شد».