رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش راهبرد بانک، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۸میلیارد و ۵۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۸۸۷میلیارد تومان در بیش از ۳۱۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۴۹۲واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۳۷هزار و ۲۶۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، ایران خودرو و بانک ملت شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندر عباس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۷۵۳میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۴۲میلیارد تومان در ۱۵۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۹واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۱۲۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس و تجلی توسعه معادن و فلزات و در مقابل شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، پلیمر آریا ساسول و بیمه سامان بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.