اطلاعات کرونایی مسافران در سامانه ایران من چک میشود/ قیمت افزایش پیدا نمیکند

مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد که همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای به سامانه ایران من متصل شده و اطلاعات همه مسافران قبل از تهیه بلیت در این سامانه چک می‌شود و هر کدام که مورد تایید باشند، می‌توانند سفر نوروزی خود را انجام دهند.

به گزارش راهبرد بانک: داریوش باقر جوان در گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای از حدود یک هفته گذشته به سامانه ایران من متصل شده‌اند و در این سامانه اطلاعات همه کسانی که می‌خواهند با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و سواری‌های کرایه سفر نوروزی خود را انجام دهند، چک می‌شود.

وی با بیان اینکه کد ملی همه مسافران قبل از ارائه بلیت در سامانه ایران من بررسی خواهد شد، افزود: بر این اساس هر مسافری از طریق سامانه ایران من تایید شود و شرایط ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را داشته باشد، می‌تواند بلیت تهیه کند و سفر نوروزی خود را با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس انجام دهد.

مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ادامه داد: در ضمن علائم ظاهری همه مسافران نیز در پایانه‌های مسافری و قبل از سوار شدن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر مسافری مشکوک باشد نیز از سوار شدن آن حتی در صورت داشتن بلیت خودداری می‌شود.

باقرجوان همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل و نقل عمومی جاده‌ای افزایش خواهد یافت یا خیر؟ گفت: در پی دستور وزیر راه و شهرسازی، در روزهای پیش‌رو و ایام نوروز هیچ افزایشی در نرخ بلیت سفر در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نخواهیم داشت و بعد از آن و در سال آینده اگر درخواستی وجود داشته باشد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اگر در این ایام تخلفی از سوی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در حوزه پروتکل‌های بهداشتی و قیمت بلیت صورت گیرد به صورت جدی با آن برخورد خواهیم کرد و در این زمینه مسافران می‌توانند از طریق تلفن گویا، سامانه پیامکی و سایت ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور شکایات خود در این زمینه را ثبت کنند و پس از ثبت شکایت به مسافران کد رهگیری داده خواهد شد تا بتوانند آن را تا حصول نتیجه پیگیری کنند. البته در این میان و با توجه به در پیش داشتن ایام نوروز و پیک سفرها، ناظران تعزیرات و سازمان راهداری در همه پایانه‌های مسافری حضور داشته و آماده باش کامل هستند و بر این فرآیندها و اجرای قانون نظارت کامل خواهند داشت.