به خانوارهای دارای سه فرزند زمین رایگان اهدا میشود

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که سه فرزند دارند و فرزند سوم آنها از ۱۹ آبان امسال به بعد متولد می‌شود زمین رایگان اختصاص می‌یابد که شب گذشته توسط معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان یک برنامه تلویزیونی، اولین قطعه زمین به یک زوج که دارای فرزندان چهارقلو اهدا شد.

به گزارش راهبرد بانک: شب گذشته در جریان برنامه تلویزیونی از سوی محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ سند یک قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار یک زوج دارای فرزندان چهارقلو از شهر خوی قرار گرفت. این زمین پس از آن هدیه شد که رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ اعلام کرد در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) یک تکه زمین به خانواده‌هایی که دارای ۴ قلو هستند و یا فرزند چهارم آن‌ها امسال به دنیا آمده باشد تخصیص می‌یابد.

با تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۱۹ آبان، به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از این تاریخ به دنیا بیاید، زمین رایگان اختصاص می‌یابد.

محمود محمودزاده ـ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی ـ در این خصوص گفت: در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر کسانی که از تاریخ تصویب قانون تعالی خانواده، صاحب فرزند سوم شوند از سوی وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت، قطعه زمینی به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این تخصیص به صورت سه دانگ سه دانگ است؛ به طوری که سه دانگ به پدر و سه دانگ به مادر تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر که به عنوان کلان‌شهر محسوب می‌شوند در شهرهای جدید آن‌ها که مجاور این شهرها است این واگذاری صورت می‌گیرد.