قیمت طلای جهانی ثابت ماند

با انتظار بازار برای جلسه چهارشنبه فدرال رزرو ایالات متحده، قیمت طلا با تغییر کمی ثابت ماند.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از سی ان بی سی، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار جلسه فدرال رزرو ایالات متحده هستند تا شفافیت بیشتری از افزایش تورم و سیاست های پولی داشته باشند، قیمت طلا روز سه شنبه ثابت شد. طلای اسپات در ۱۸۶۶.۱۵ دلار در هر اونس ثابت بود در حالی که روز دوشنبه به پایین ترین سطح از ۱۷ می ۱۸۴۳ دلار و ۹۹ سنت رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۶۸.۴۰ دلار در هر اونس رسید.

دلار در برابر همتایان اصلی در بالاترین سطح یک ماهه قرار گرفت و باعث کاهش جذابیت طلا شد. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده تا زیر ۱.۵۰ درصد کاهش یافته و نزدیک به کمترین سطح سه ماه قرار دارد. سود کمتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می دهد.

سرمایه گذاران منتظر نتیجه روز چهارشنبه جلسه سیاست گذاری دو روزه بانک فدرال هستند. تقریباً ۶۰ درصد اقتصاددانان در نظرسنجی رویتر گفتند: علی رغم بهبود چشمگیر بازار کار، اعلامیه مورد انتظار در سه ماه آینده اعلام می شود. داده های اخیر حاکی از افزایش قیمت مصرف کننده در ایالات متحده، طلا را حفاظی در برابر تورم ارزیابی کرده است.

برای دومین بار در کمتر از یک دهه، بانک فدرال آمریکا در حال آماده شدن برای شروع بحثی در مورد چگونگی و زمان برنامه خرید- دارایی است که به اقتصاد درگیر در بحران کند. هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۸۵ دلار رسید، پالادیوم با قیمتی معادل ۲۷۵۱.۶۸ دلار ثابت بود در حالی که پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۶۶.۹۳ دلار رسید.