در آخرین روز هفته؛ کاهش بیش از ۱۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۸ هزار و ۷۴۶ واحدی معادل ۱.۶۰ درصد به یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۶۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۹۰ واحد رسید.

به گزارش راهبرد بانک، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۸۶۹ واحدی معادل ۱.۶۰ درصد به رقم ۲۹۹ هزار و ۹۳۰  واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۵۸۳۶ واحدی معادل ۱.۴۵ درصد، عدد ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۷۸ واحدی به رقم ۲۵۷ هزار و ۱۱ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۱۹۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۶۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۶۴۴ واحد کاهش به رقم ۸۴۳ هزار و ۶۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۱۲۸۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، شپنا، شستا، رمپنا، خودرو و وغدیر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، اپال و پاکشو، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۱۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۴ هزار و ۹۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ثامید(توسعه و عمران امید) با ۲.۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای برکت، امین، پاکشو، ما و دعبید بود. همچنین نماد معاملاتی کفرا(فراورده‌ های‌ نسوزایران‌) با ۴۸.۶۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای نمرینو، غمارگ، دابور، وبوعلی، فروس و کاذر قرار گرفتند.