سهام ژاپن در بازار سهام آسیا ۱.۵ درصد جهش کرد

به دنبال تعطیلی بازارها در تعطیلات آدینه نیک مسیحیان، سهام‌های ژاپن بیش از ۱.۵ درصد جهش کرد.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از سی ان بی سی، اس اند پی ۵۰۰ یک شبه در وال استریت، بیش از ۱ درصد افزایش یافت و برای اولین بار به بالای ۴۰۰۰ رسید. بازارهای عمده جهان، از جمله ایالات متحده، انگلستان، هنگ کنگ، هند، سنگاپور، برای تعطیلات آدینه نیک تعطیل بودند.

روز جمعه سهام های ژاپن پس از رکورد یک شبه اس اند پی ۵۰۰ در وال استریت، جهش کرد. نیک کی ۲۲۵ با افزایش ۱.۵۸ درصد در ۲۹،۸۵۴ بسته شد، با اینکه سهام های گروه سافت بانک با افزایش ۴.۲۲ درصد ظاهر شد. تاپیکس ۰.۷۱ درصد رشد کرد و معاملات را با ۱۹۷۱.۶۲ به پایان رساند. در کره جنوبی، کاسپای ۰.۸۲ درصد بالاتر بسته شد و در ۳۱۱۲.۸۰ قرار گرفت.

سهام های چین نیز افزایش داشت. کامپوزیت شانگهای با افزایش ۰.۵۲ درصدی به ۳۴۸۴.۳۹ رسید در حالی که شنژن با افزایش ۱.۰۲ درصدی به ۱۴۱۲۲.۶۱ رسید. بیشتر بازارهای دیگر آسیا و اقیانوسیه مانند استرالیا، هنگ کنگ، هند و سنگاپور برای تعطیلات جمعه نیک پیش از عید پاک بسته بودند. بازارهای ایالات متحده و انگلیس نیز بسته بودند.

در یک شب گذشته، اس اند پی ۵۰۰ برای اولین بار از آستانه ۴۰۰۰ عبور کرد و با جهش ۱.۱۸ درصد به رکورد نزدیک به ۴۰۱۹.۸۷ رسید. کامپوزیت نزداک نیز ۱.۷۶ درصد رشد کرد و معاملات خود را در ۱۳۴۸۰.۱۱ به پایان رساند در حالی که داو جونز ۱۷۱.۶۶ واحد افزایش یافت و در ۳۳۱۵۳.۲۱ بسته شد.

ارزها

شاخص دلار آمریکا، در برابر همتایان خود در ۹۲.۹۲۷ قرار داشت  که کمتر از مقدار ابتدای هفته بود. ین ژاپن هر دلار ۱۱۰.۵۳ معامله شد. دلار استرالیا به دنبال جهش دیروز از ۰.۷۵۶ دلار، در ۰.۷۶۱۶ دلار تغییر قیمت داد.