افزایش یافتن قیمت نفت

پیش از اعلام موجودی نفت ایالات متحده، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از  رویترز، روز چهارشنبه قیمت نفت پس از دو بارسقوط متوالی، با افزایش چشمگیری روبرو شد و سرمایه گذاران منتظراطلاعات موجودی نفت ایالات متحده هستند که در اواخر امروز برای قیمت های جدید اعلام می شود.

قیمت نفت برنت در ماه می ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد رشد داشت و به ۶۷.۶۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه آوریل در ۶۴.۲۴ دلار در هر بشکه بود که ۲۳ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش داشت.

هفته گذشته با تصمیم اوپک پلاس، به منظور حفظ کاهش تولید در ماه آوریل از قیمت ها حمایت شد. پس از حملات به مرکز نفتی عربستان، در روز دوشنبه با افزایش قیمت برنت به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه، قیمت ها جهش داشتند.

به گفته تحلیلگران، سرمایه گذاران از این روند صعودی استفاده کردند تا سود خود را کاهش دهند و بازار به علت انتظارات برای افزایش موجودی های نفت خام ایالات متحده در سومین هفته متوالی کمی نزولی بود.

به نقل از داده های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا، موجودی های نفت خام در هفته منتهی به ۵ مارس ۱۲.۸ میلیون بشکه افزایش یافت. تحلیلگران انتظار داشتند در نظرسنجی رویترز حدود ۸۰۰ هزار بشکه تولید شود.

در همین حال، انتظار می رود قیمت های بالاتر باعث شود تا میزان بیشتری نفت خام ایالات متحده بازگردد.

روز سه شنبه مرکز اطلاعات انرژی اعلام کرد پیش بینی می شود تولید نفت خام ایالات متحده ۱۶۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ کاهش یابد و به  ۱۱.۱۵ میلیون بشکه در روز برسد، اما این میزان کاهش نسبت به پیش بینی ماهانه قبل معادل ۲۹۰ هزار بشکه در روز کمتر است.

تحلیلگران گفتند: ممکن است اعضای اوپک پلاس قربانی موفقیت خود شوند، زیرا قیمت های بالاتر حاصل از مهار عرضه می‌تواند انگیزه تولید نفت ایالات متحده باشد. قیمت فعلی نفت وست تگزاس اینترمدیت بسیار بالاتر از سطح مورد نیاز برای انگیزه افزایش تولید نفت ایالات متحده است، که طبق نظرسنجی‌های انجام شده حدود ۵۶ دلار در هر بشکه است.

هر چقدر قیمت در این آستانه بیشتر باقی بماند، انگیزه بیشتری برای تولیدکنندگان ایالات متحده و کشورهای خارج از اوپک پلاس برای افزایش تولید ایجاد می شود.