ادغام بانک‌ها؛ گامی برای مردمی شدن اقتصاد

عضو هیات رییسه مجلس گفت: با اتمام ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح اقدام خوبی در مسیر مردمی شدن اقتصاد برداشته شده است.

به گزارش راهبرد بانک، علیرضا سلیمی با اشاره به اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی در خصوص اتمام ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح، گفت: اقدام خوبی در مسیر مردمی شدن اقتصاد برداشته شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به عنوان هفدهمین اقتصاد جهان نیازمند چنین اقداماتی از سوی شبکه بانکی است، افزود: خوشبختانه ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح کار بزرگی بود که بعد از ۲.۵ سال انجام شد، از اینرو آینده خوبی پیش روی شبکه بانکی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ادغام شبکه بانکی حرکت به سمت اقتصاد بهتر را تسهیل خواهد کرد، گفت: این اقدام را به فال نیک می‌گیریم، از اینرو امیدواریم این اقدام مقدمه ای برای دور شدن شبکه بانکی از بنگاه داری نیز باشد.

سلیمی با بیان اینکه ادغام بانک‌ها مقدمه‌ای برای بهبود وضعیت شبکه بانکی در سایه تشدید نظارت‌های بانک مرکزی باید باشد، افزود: انتظار ما این است شبکه بانکی در گام بعدی تامین منابع برای حوزه های مولد را در دستور کار قرار دهد.

این عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه ادغام بانک‌ها ها از سوی بانک مرکزی پروژه بزرگی بوده و می تواند در بُعد نرم افزاری به اصلاح نظام بانکی نیز کمک کند، تصریح کرد: انتظار داریم بانک مرکزی در موضوع بانکداری بدون ربا نیز با فوریت ورود داشته و به این ترتیب اصلاح نظام بانکی را ممکن کند.