محدودیت های افزایش سقف وام مسکن

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، دو محدودیت افزایش سقف تسهیلات مسکن را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، مدیران بانک مسکن در نخستین روز از هفته دولت با حضور در مرکز پاسخگویی به سوالات مشتریان این بانک (کال سنتر) به صورت مستقیم به سوالات برخی مشتریان در حوزه های مختلف پاسخ دادند.

در همین زمینه محمد حسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن نیز به سوالات برخی مشتریان پاسخ داد. مرادی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به اینکه بیشترین سوالات مشتریان بانک پیرامون تسهیلات مسکن بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه تسهیلات مسکن یکی از مهمترین محصولات بانک تخصصی و توسعه ای بانک مسکن است، بنابراین بخش مهمی از سوالات مشتریان به این موضوع اختصاص داشت.

مرادی با بیان اینکه سوالات مشتریان هم پیرامون تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم(تسهیلات با سپرده) و هم تسهیلات از محل اوراق تسهیلات مسکن (تسه) بود، گفت: یکی از دغدغه های مشتریان مربوط به این بود که سقف تسهیلات مسکن پوشش قدرت خرید متقاضیان را نمی‌دهد.

وی افزود: از دیگر پرسش‌های متقاضیان تسهیلات مربوط نحوه تشکیل پرونده افرادی بود که هنوز وضعیت نظام وظیفه آنها تعیین تکلیف نشده است.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن درباره این گروه از متقاضیان گفت: این موضوع ارتباطی به بانک مسکن ندارد؛ متقاضیانی که هنوز وضعیت نظام وظیفه آنها تعیین تکلیف نشده طبق قانون نمی توانند تسهیلات مسکن استفاده کنند.

مرادی همچنین درباره برنامه بانک مسکن برای افزایش تسهیلات مسکن که بخش زیادی از پرسش تلفنی مشتریان را به خود اختصاص می دهد، گفت: بانک مسکن دو محدودیت در این حوزه دارد. نخست اینکه برای افزایش تسهیلات با محدودیت منابع مواجه است و دوم اینکه قطعا با افزایش سقف تسهیلات مسکن، میزان اقساط نیز افزایش می یابد و برخی متقاضیان در بازپرداخت تسهیلات با مشکل مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در افزایش تسهیلات باید توان پرداخت اقساط متقاضیان و گروه هدف را در نظر بگیریم، گفت: حتی در شرایط فعلی هم برخی متقاضیان توان بازپرداخت تسهیلات را ندارند که به دلیل رشد هزینه ها و تثبیت درآمد است. بنابراین بانک مسکن باید تمام جوانب را در افزایش تسهیلات در نظر بگیرد.

 

 

منبع : ایبنا