روز سبز بورس‌های دنیا

آمار معاملات بازارهای سهام در دنیا حاکی از رشد شاخص‌ها در بورس‌های آسیا، اروپا و آمریکا است.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از بلومبرگ، در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۷۸ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۹۸۱.۲۳ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۷ درصد افزایش تا سطح ۳۳۶۴.۴۷ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۴۴ درصد ریزش در سطح ۱۰ هزار و ۸۹۵.۹۶ واحدی بسته شد.

سمیر سامانا- استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک ولزفارگو گفت: به نظر می رسد شاهد بروز یک چرخه دیگر در معاملات بازارهای سهام هستیم و سهام شرکت های انرژی، صنعتی و خدمات مالی بیش از همه مورد توجه سهامداران است. البته ریسک ها هنوز به قوت خود باقی هستند و نباید این طور تصور شود که همه چیز روبراه است.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۷۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۱۵۴.۳۴  واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۲.۰۴ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۹۴۶.۶۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۲.۴۱ درصدی در سطح ۵۰۲۷.۹۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۲.۹۷ درصد بالا رفت و به ۷۲۶۳.۵۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۱.۸۸ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۷۵۰.۲۴ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۲.۵۵ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۸۹۰.۶۸  واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۰.۹۱  درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۶۸۱.۷۹ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۴۷ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۱۳۸.۶۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

نفت

در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها ریزشی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۶۴ درصد کاهش به ۴۱.۵۳ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با ریزش ۱.۱۶ درصدی به ازای ۴۴.۴۱ دلار در هر بشکه مبادله شد.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با ریزش  ۵.۵۳ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۹۱۵.۲۵ دلار معامله شد. هر اونس نقره با کاهش ۱۳.۹۵ درصدی به ازای ۲۵.۱۸ دلار مبادله شد.

 

 

منبع : ایبنا