آزاد سازی باقی‌مانده سهام عدالت عید غدیر و ۲۲ بهمن

رییس جمهور با اشاره به آزادسازی ۳۰ درصدی سهام عدالت اعلام کرد که ۳۰ درصد دیگر این سهام در روز عید غدیر و ۳۰ درصد دیگر نیز در روز ۲۲ بهمن آزاد خواهد شد.

به گزارش راهبرد بانک، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت سخن می‌گفت، با بیان اینکه اکنون با فشارهای گسترده تحریم دشمنان و بیماری کرونا، شرایط تنش و بگو مگو نیست، تصریح کرد: دولت صمیمانه و تحت حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، دست همکاری خود را به سوی دو قوه دیگر و نیروهای مسلح دراز می کند.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ۲۳ تیرماه به عنوان روز تعامل سازنده با جهان، گفت: از ملت ایران در حمایتشان، از هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و کمک شورای عالی امنیت ملی و به ویژه از وزارت خارجه در پیشبرد سیاست تعامل سازنده تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود توسعه استان‌های محروم و بویژه سیستان و بلوچستان را پیوسته از اهداف دولت تدبیر و امید دانست و گفت: رساندن ظرفیت بندر چابهار از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن، تحولی بزرگ برای خط ترانزیتی جنوب و شمال است.

روحانی بیا بیان اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای راه آهن زاهدان – چابهار سرمایه گذاری شده و امیدوارم تا پایان امسال وزارت راه، این خط راه آهن را از جنوب به ایرانشهر و از زاهدان به خاش برساند، گفت: در کنار این طرح ها ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده که می تواند تحولی در عرصه کشاورزی منطقه ایجاد کند.

وی در ادامه به موضوع بورس و ضرورت تقویت آن اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بورس باید با استحکام به راه خودش ادامه دهد و همه مسئولیم که از اموال مردم به خوبی حراست کنیم، گفت: همچنین در این دوره زمانی ۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده، ۳۰ درصد در عید غدیر و ۳۰ درصد سهام هم برای ۲۲ بهمن آزاد می شود.

تخلف برخی صادرکنندگان قابل تحمل نیست

روحانی در ادامه با تقدیر از مواضع روسای دو قوه در حمایت از برخورد با صادرکنندگان متخلفی که ارز حاصل از صادرات را به رغم گذشت سه ماه هنوز بازنگردانده‌اند، گفت: تخلف و فشار برخی صادرکنندگان به مردم قابل تحمل نیست و صادرکننده کالا و خدمات موظف است ظرف سه ماه پولش را برگرداند.

رئیس جمهور گفت: هر فردی کالایی را به خارج صادر می‌کند، موظف است ظرف ۳ ماه پول را برگرداند. اگر ظرف ۳ ماه برگرداند طبق معمول آن ارز را در سامانه نیما می فروشد ولی اگر عرضه نکرد و به تأخیر افتاد، بانک مرکزی ارز او را به قیمت روز پایان مهلت‌ سه ماهه اش خواهد خرید و او حق ندارد دیگر ارز خود را در بازار نیما به قیمت روز عرضه کند.

وی افزود:  بانک مرکزی ارز این گروه از صادرکنندگان را اگر قیمت ارز پایین بیاید به قیمت پایین‌تر خواهد خرید ولی اگر بالا برود به قیمت بالاتر از او خریداری نخواهد شد چرا که  متأسفانه برخی از صادرکنندگان ارز خود را با هدف بالا رفتن قیمت ارز ارائه نمی کنند و حتی خود اینها در فضای روانی جامعه با هدف بالا رفتن نرخ ارز می دمند تا به این ترتیب ارز خود را گرانتر بفروشند که این کار، خیانت به ملت ایران و اقتصاد کشور است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این سخنان نیز به موضوع مسکن و اقدامات گسترده دولت در حوزه تامین مسکن اشاره کرد و با بیان اینکه مردم تا پایان این دولت شاهد تحول خوب و مثبت در زمینه مسکن خواهند بود، گفت: ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف شهرها و روستاها برای ساخت مسکن به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد و این رقم بزودی به یک میلیون هکتار می رسد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت برای مقابله با شیوع بیماری کرونا چند تصمیم مهم اتخاذ کرده و اجرای این تصمیمات بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: در اسفند و فروردین ماه با موج اول کرونا مواجه بودیم که با همکاری و هماهنگی توانستیم از آن عبور کنیم و در اردیبهشت ماه شاهد آرامش در کشور بودیم.

روحانی اضافه کرد: متاسفانه در نیمه دوم خرداد ماه با موج جدیدی در استان‌های دیگری که در موج اول درگیر ویروس نبودند، مواجه شدیم و به فضل الهی از این موج هم عبور خواهیم کرد و در این راستا تصمیماتی و مصوباتی نیز اتخاذ شده است. اولا به استان‌هایی که در شرایط قرمز قرار گرفتند، اختیاراتی را تفویض کردیم که هر تصمیم و محدودیتی را که بخواهند برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ کنند، پس از ارائه به کمیته اجتماعی در تهران اعمال کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به وزارت بهداشت و درمان اختیار دادیم تا با اماکن پرجمعیتی که می‌تواند مشکل زا و خطرآفرین باشد برخورد کند و تصمیم گرفته شده است که تا اطلاع ثانوی مجالس عزا و شادمانی تعطیل گردد. همچنین در تصمیم دیگری استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و سرپوشیده الزامی گردید و در ادارات دولتی نیز استفاده از ماسک الزامی اعلام شده است.

روحانی تصریح کرد: اجرای مصوباتی را که برای عبور از این موج و مقابله با شیوع کرونا اتخاذ شده، ادامه خواهیم داد و انتظار داریم با همکاری یکدیگر وارد مرداد ماه آرام‌تری بشویم.

 

 

منبع : ایبنا