۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنعت و معدن پرداخت شد

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال ۹۹ بتوانیم حدود ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنعت و معدن پرداخت کنیم.

به گزارش راهبرد بانک، حسین مهری : با تبریک روز صنعت و معدن به همه صنعتگران، معدن‌کاران و کارآفرینان کشور اظهار داشت: بانک صنعت و معدن با توجه به اینکه بانک تخصصی حوزه صنعت و معدن است تلاش کرده که تمرکز خود را بر پرداخت تسهیلات به کارآفرینان حوزه صنعت و معدن قرار دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه پرتفوی بانک صنعت و معدن ۸۶ درصد ارزی بود، سال گذشته با تکلیف مجمع بانک، تمرکز را بر پرداخت‌های ریالی قرار دادیم و به نوعی در سال گذشته قرارداد عاملیت ارزی با صندوق توسعه ملی امضا نکردیم تا در پرتفوی ارزی و ریالی بانک تعادل ایجاد کنیم.

مهری بیان اینکه در چنین شرایطی بانک در سال گذشته ۱۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که رشد نسبتاً خوبی را نسبت به سال ۹۷ شاهد بودیم، تصریح کرد: عمده پرداخت‌های بانک با توجه به اولویت‌هایی که تعریف کرده بودیم در حوزه سرمایه درگردش بود و حدود ۷۰ درصد این تسهیلات به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه ضرورت داشت که حجم پرداخت‌ها را در این حوزه متمرکز کنیم که هدف ما این بود که کارگاهی، طرحی و یا شرکتی به خاطر نداشتن مواد اولیه کاهش ظرفیت پیدا نکند و خوشبختانه رشد خوبی را در این بخش شاهد بودیم. همچنین ۲۰ درصد تسهیلات هم در حوزه سرمایه ثابت برای طرح‌های تکمیلی و ایجادی پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده تاکید بر این بود که جهشی در پرداخت تسهیلات داشته باشیم و با توجه به اینکه در سال گذشته در شاخص‌های مختلف مانند بحث ضمانت‌نامه‌ها، وصول مطالبات، پرداخت‌ها و قراردادها بین ۴۵ تا ۷۵ درصد رشد داشتیم، امسال مقرر کردیم که ۱۰۰ درصد رشد را شاهد باشیم که مفهوم جهش را به خود بگیرد.

مهری با تاکید بر اینکه امسال تلاش کردیم در بحث تجهیز منابع قدرتمندتر ظاهر شویم تا بتوانیم جهش را در بخش پرداخت داشته باشیم، افزود: در سه ماهه اول سال جاری در بحث پرداخت‌ها حدود ۵۴ درصد رشد داشتیم که البته این رشد درحوزه ریالی ۹۶ درصد بود.

وی ادامه داد: همچنین در بحث وصول مطالبات و تجهیز منابع نیز تلاش کردیم هم سپرده‌ها را افزایش دهیم و هم از منابع وجوه اداره شده و منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت به صنعتگران و معدنکاران در حوزه ریالی استفاده کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم این رشد را تا پایان سال ادامه دهیم و امسال بتوانیم حدود ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنعت و معدن پرداخت کنیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت شیوع کرونا اقداماتی در این زمینه انجام شده است، گفت: با وجود اینکه در فروردین و اردیبهشت کسب و کارها نیمه فعال بود اما در بانک صنعت و معدن از ۵ فروردین همه همکاران پای کار بودند و این رشدها با لحاظ فضای کرونایی کشور که برخی از واحدها به صورت نیمه فعال درآمده بودند انجام شد که امیدواریم این روند را شتاب دهیم. چراکه امسال، سال جهش تولید است و بانک‌ها به عنوان یک ابزار جهش در تامین مالی مطرح هستند و تلاش می‌کنیم این جهش را در عمل در بانک صنعت و معدن داشته باشیم.

 

 

منبع : ایبنا