۶۴۰ هزار واحدی شدن رشد امسال شاخص بورس

شاخص بورس از ابتدای امسال در مدت ۵۳ روز معاملاتی، با ثبت بیش از ۶۴۰ هزار واحد رشد، بازدهی ۱۲۴ درصدی را در این مدت نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.

به گزارش راهبرد بانک، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سالجاری در مدت ۵۳روز معاملاتی، تعداد ۴۵۵میلیارد و ۷۹۸میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۶۰۱هزار و ۹۵۴میلیارد ریال در ۶۴میلیون و ۷۸۲هزار و ۳۰۴دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۲۷۲میلیارد و ۶۳۱میلیون سهم به ارزش ۲۳۲۳هزار و ۲۵۴میلیارد ریال در ۲۸میلیون و ۸۴۷هزار و ۳۵۰نوبت در بازار اول؛ ۱۷۲میلیارد و ۳۲۲میلیون سهم به ارزش ۲۱۲۱هزار و ۲۲۴میلیارد ریال در ۳۵ میلیون و ۱۱۰هزار و ۱۲۸نوبت در بازار دوم؛ ۱۵ میلیون و ۹۰۰هزار هزار برگه به ارزش ۱۵هزار و ۷۷۷میلیارد ریال در ۴هزار و ۷۵۹نوبت در بازار بدهی، ۱۲۱۰هزار قرارداد به ارزش ۱۸۳۲میلیارد ریال در ۴۲هزار و ۸۵۷نوبت در بازار مشتقه و ۱۰میلیارد و ۸۲۷میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۱۳۹هزار و ۸۶۸میلیارد ریال در ۷۷۷هزار و ۲۱۰نوبت مورد معامله قرار گرفته است.
شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۵۱۲هزار و ۹۰۰واحد آغاز کرده است، تاکنون با ۵۱۵هزار و ۶۳۸واحد رشد، معادل ۱۰۰.۵۳ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

شاخص بازار اول نیز در این مدت با رشد ۳۹۶هزار و ۵۷۹واحدی و شاخص بازار دوم با رشد ۹۶۳هزار و ۳۱۶ واحدی به ترتیب ۱۰۹.۳۳ و ۸۸.۵۳۳درصد افزایش داشته‌اند.

 

 

منبع :  ایبنا