وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی برای مقابله با کرونا

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: از سال ۲۰۰۵ تا کنون، برای اولین بار وامی را از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار دریافت خواهیم کرد که مقدمات آن انجام شده است.

به گزارش راهبرد بانک،سید کامل تقوی‌نژاد در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، ضمن تشکر از همکاران نظام سلامت برای مبارزه با بیماری کرونا، با اشاره به کمک‌های غیرنقدی ایرانیان مقیم خارج، گفت: از سال ۲۰۰۵ به بعد برای اولین بار وامی را از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار داریم دریافت می‌کنیم که مقدمات آن انجام شده است و با هنماهنگی دستگاه‌های ذی ربط مثل بانک مرکزی در حال انجام است. همچنین وامی را بانک توسعه اقتصادی به میزان ۱۳۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات قرار است برایمان فراهم کند.

وی ادامه داد: تاکنون سازمان برنامه و بودجه سه هزار و ۵۰ میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۸ برای مبارزه با کرونا اختصاص داده است. همچنین تاکنون ۱۲۰۰ میلیاراد تومان از تجهیزات خریداری شده از محل خریدهای داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است. هدف ما تقویت شرکت‌های داخلی، طبق فرمایش مقام معظم رهبری بوده است.

افزایش ۵۰ درصدی حقوق همه کارکنان نظام سلامت

تقوی نژاد با اشاره به افزایش حقوق کارکنان نظام سلامت، گفت: نیروی انسانی در دایره اصلی تصمیمات وزارت بهداشت قرار دارد و وزیر بهداشت از روز نخست که در وزارت بهداشت حضور پیدا کردند، بحث معیشت کارکنان نظام سلامت را مورد توجه قرار دادند. برهمین اساس  در اسفند ماه و در بحران کرونا افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل هشتم آیین‌نامه اداری استخدامی کارکنان غیر علمی دانشگاه‌ها بود که سماجت و پیگیری های زیاد انجام شد و حقوق همکاران تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 اتفاقی که برای اولین بار در نظام سلامت اتفاق افتاد این بود که افزایش برای کارکنان قراردادی و شرکتی نیز رخ داد. همواره  افزایش‌ها شامل نیروهای رسمی می‌شد، اما این بار همه نیروها با هر عنوانی در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی مشمول قرار گرفتند.

بنابراین این افزایش برای کارکنان قراردادی تبصره چهار و شرکتی هم لحاظ می‌شود و همه نیروها با هر عنوانی در وزارتخانه و دانشگاه‌ها فعال بودند، مشمول شدند و در قالب عدالت در پرداخت به عنوان مساله اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

 

منبع : ایبنا