احتمال اصلاح بازار سرمایه در سهام شرکت‌های کوچک

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر وجود اصلاح شاخص در بازار سرمایه به خصوص در شرکت‌های کوچک‌، گفت: این اصلاح زمانی رخ می‌دهد که جریان نقدینگی به بازار متوقف شود اما تا زمان ورود جریان نقدینگی به بازار، این اصلاح به تاخیر می‌افتد.

به گزارش راهبرد بانک،  حسن قاسمی دیروز (چهارشنبه)  با بیان اینکه در معاملات امروز بورس شاهد افزایش حجم عرضه در این بازار بودیم، افزود: بعد از بسته شدن معاملات روز گذشته موضوعی مطرح شد که باعث شد سرمایه گذاران در بازار امروز، نگران و اقدام به عرضه و فروش سهام خود در بازار کنند.

وی اظهار داشت: به طور معمول در روزهای پایانی هفته، سرمایه‌گذاران اقدام به خرید چندان زیادی در بازار نمی‌کنند اما با توجه به ابلاغیه تجدید ارزیابی بر دارایی شاهد اثر مثبتی در گروه بانک و خودرو بودیم که این موضوع باعث شد تا به دلیل ورود جریان نقدینگی اکثر بازار مثبت و شاخص از منفی به سمت مثبت پیش رود.

قاسمی پیش‌بینی خود از روند معاملات بورس در بازار هفته آینده را اینگونه بیان کرد: هفته آینده به دلیل فرا رسیدن موعد گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها که به نظر می‌رسد گزارش‌های خوب و معقولی باشند به احتمال قوی بازار مثبت بوده و شاهد ادامه روند صعودی بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد که نقدینگی در بازار هفته آینده به سمت بازار سرمایه ورود می‌کند و حجم معامله قابل قبول و چشمگیر خواهد بود.

وی گفت: بخشی از بازار هفته آینده به سمت سهام گروه‌هایی که به دنبال تجدید ارزیابی هستند می روند و بخشی دیگر به سوی گروه‌هایی خواهد رفت که گزارش ۹ ماهه را منتشر کردند.

قاسمی با تاکید بر وجود اصلاح شاخص در بازار سرمایه به خصوص در شرکت های کوچک‌گفت: این اصلاح زمانی رخ می دهد که جریان نقدینگی به بازار متوقف شود اما تا زمان ورود جریان نقدینگی به بازار، این اصلاح به تاخیر می افتد و یا اگر هم اصلاح رخ دهد شتاب چندان تندی نخواهد داشت که سهامداران را نگران کند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: کانال بعدی تا پایان سال حداکثر ۴۰۰ هزار واحد خواهد بود، به صورت سنتی حجم فروش سرمایه گذاران حقوقی در بازار در ماه اسفند بیشتر می شود که زمینه منفی شدن روند بازار را رقم می زند.