قیمت طلا و سکه سیزدهم اسفند ۱۴۰۲/ درخشش بازار طلا در سایه تحرکات دلار

قیمت طلا و سکه روز شنبه تحت تاثیر قیمت دلار نوسانات افزایشی زیادی را تجربه کرد و در ادامه روز با کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. با این حال، قیمت طلا و سکه بالاتر از ارقام روز پنجشنبه بسته شد.

به گزارش راهبرد بانک،قیمت دلار روز شنبه افزایشی شد و توانست سقف تاریخی را لمس کند. در ادامه روز اما با ورود بازارساز، قیمت دلار کاهشی شد و به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگشت. اثر این نوسانات به سرعت در بازار طلا و سکه نمایان شد و قیمت‌ها را با صعود و نزول همراه کرد.

قیمت طلا

بروزرسانی: یکشنبه ۱۳ اسفند

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۲۹,۷۷۹,۰۰۰
طلای ۲۴ عیار ۳۹,۷۰۵,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰ ۲۹,۳۸۲,۰۰۰
طلای دست دوم ۲۹,۳۸۲,۳۳۰
آبشده کمتر از کیلو ۱۲۹,۰۹۰,۰۰۰
مثقال طلا ۱۲۸,۹۳۰,۰۰۰
انس طلا ۲,۰۸۲.۹۸

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۳۴۶,۳۶۰,۰۰۰
سکه بهار آزادی تک فروشی ۳۲۷,۰۵۰,۰۰۰
نیم سکه تک فروشی ۱۹۴,۶۰۰,۰۰۰
ربع سکه تک فروشی ۱۲۳,۴۰۰,۰۰۰
سکه گرمی تک فروشی ۶۲,۲۰۰,۰۰۰
تمام سکه (قبل ۸۶) ۳۲۴,۰۰۰,۰۰۰
نیم سکه (قبل ۸۶) ۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه (قبل ۸۶) ۸۰,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی ۵۳,۵۹۰,۰۰۰
حباب سکه بهار آزادی ۳۴,۸۸۰,۰۰۰
حباب نیم سکه ۴۸,۳۹۰,۰۰۰
حباب ربع سکه ۵۰,۱۷۰,۰۰۰
حباب سکه گرمی ۲۶,۱۶۰,۰۰۰

با این حال اما در پایان معاملات روز شنبه، قیمت طلا و سکه در سطوحی بالاتر از روز پنجشنبه بسته شد و به این ترتیب بازار طلا و سکه سبزپوش ماند.

طلا و سکه افزایشی ماند

قیمت طلا در پایان معاملات روز شنبه روی رقم ۳۴ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت‌ روز پنجشنبه همچنان ۴۹۴ هزار تومان افزایش نشان می‌دهد.

قیمت سکه بهار آزادی هم به ۳۲ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد و قیمت ربع سکه هم به ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم در پایان معاملات روز شنبه ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در پایان معاملات روز شنبه به دو میلیون و ۹۸۲ هزار تومان در هر گرم رسید. قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار هم ۱۲ میلیون و ۹۲۱ هزار تومان بود