فراخوان ثبت‌ نام بیمه تامین اجتماعی مادران + جزییات

فراخوان ثبت‌ نام بیمه تامین اجتماعی مادران صادر شد.

به گزارش راهبرد بانک،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم که براساس آن دولت مکلف بوده، طرح بیمه زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایر را عملیاتی کند، اظهار کرد: اکنون پس از طی تشریفات صورت گرفته، تعداد قابل توجهی از افراد، حسب استعلام از سازمان ثبت احوال مشمول این طرح می‌شوند؛ به طوری که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن روستایی و عشایر که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، مشمول طرح مذکور شدند.

سید صولت مرتضوی در نشستی خبری درخصوص اعلام فراخوان ثبت‌ نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی و راهبردهای برنامه‌ای دولت سیزدهم موضوع عدالت اجتماعی است و تکافل اجتماعی یکی از شاخه‌های آن است، گفت: در حوزه تکافل اجتماعی طی این ۲.۵ سال اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

وی با اشاره به تقویت منابع نهادهای حمایتی گفت: به منظور تحت پوشش قرار دادن افرادی که پشت نوبت نهاد کمیته امداد یا سازمان بهزیستی قرار گرفتند و به منظور پوشش حداکثری، حسب گزارشات رییس کمیته امداد و رییس سازمان بهزیستی اعلام شده که ما به صورت روزشمار هیچ مددجوی تحت پوششی در نوبت نداریم و اکنون به روز به متقاضیان پاسخگویی می‌شود و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مرتضوی افزود: در همین راستا افزایش مستمری آحاد تحت پوشش مدنظر بود که در سال ۱۴۰۲، ۴۰ درصد به مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزوده شد. تعداد کسانی که طی این ۲.۵ سال دولت سیزدهم تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از آحاد مختلف جامعه است.