صادرات ۱۰۰ هزار تن بنزین

امروز در بورس انرژی ایران ۱۰۰ هزار تن بنزین اکتان ۸۷ به قیمت هر تن ۵۱۷ دلار در رینگ صادراتی عرضه و با موفقیت معامله شد.

به گزارش راهبرد بانک، امروز در بورس انرژی ایران ۱۰۰ هزار تن بنزین اکتان ۸۷ به قیمت هر تن ۵۱۷ دلار در رینگ صادراتی عرضه و با موفقیت معامله شد. ارزش این معامله بالغ بر ۶ هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۵۲۳ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال است که به مقصد بازارهای خارجی روانه شد.

امروز همچنین پنج هزار تن نفت‌گاز از سوی شرکت ملی فرآورده‌های نفتی در رینگ بین الملل بورس به قیمت هر تن ۵۴۵ دلار عرضه و با موفقیت معامله شد که ارزشی بالغ بر ۳۳۳ میلیارد و ۸۹ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال را در برداشت.

از جمله اتفاقات مهم رینگ صادرات بورس انرژی عرضه دو محصول گاز مایع (ال پی جی) از سوی شرکت ملی گاز ایران بود که شامل یک هزار تن گاز مایع پالایشگاه سرخون و قشم و ۲۵۰۰ تن گاز مایع پالایشگاه فجر جم بوده است که به روش کشف پریمیوم به قیمت منهای ۶۵ پریمیوم دلاری با موفقیت معامله و به مقصد بازارهای جهانی صادر شد. قیمت مبنا برای هر دو محموله مذکور ۴۳۷.۵ دلار بازای هر تن است. متوسط قیمت معامله برای گاز مایع پالایشگاه سرخون و قشم منهای ۳۴۹ پریمیوم دلاری و برای محموله گاز مایع پالایشگاه فجر جم منهای ۳۲.۴۲ پریمیوم دلاری رقابت شده است. ارزش ریالی گاز مایع پالایشگاه سرخون و قشم ۴۹ میلیارد و ۲۱۱ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۷۰۰ ریال و ارزش ریالی محموله گاز مایع معامله شده فجر جم در روز جاری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد و ۷۶۶ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۱۵۰ ریال است.

گفتنی است امروز یک محموله ۱۵۵۳.۱ تنی حلال ۴۰۲ از سوی پالایشگاه نفت اصفهان با روش کشف پریمیوم و با قیمت رقابت شده منهای ۱۵ پریمیوم دلاری در رینگ بین الملل بورس انرژی معامله شد که ارزش بالغ ۱۰۸ میلیارد و ۲۶ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۵۸ ریال را در برداشت.

در نهایت ۱۵۰۰ تن برش سنگین از سوی پتروشیمی بیستون به قیمت هر تن ۴۶۰ دلار در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه و معامله شد که ارزش بالغ بر ۸۴ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۸۰۵ هزار ریال داشت.

 

منبع : ایلنا