افت ۷ درصدی ارزش معاملات بورس

بورس اوراق بهادار تهران با انتشار آمار معاملات هفته اول آذر ماه ۹۸ اعلام کرد: در این دوره زمانی ارزش کل معاملات با ۷ درصد کاهش، حجم معاملات با ۱۲ درصد افت و شاخص کل بورس نیز با ۲ درصد افزایش همراه شد.

به گزارش راهبرد بانک،  اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که در پایان معاملات هفته منتهی به ۶ آذرماه ۹۸، شاخص کل با ۶.۲۳۳ واحد معادل ۲.۰۴ درصد افزایش نسبت به هفته قبل، به ۳۱۱.۲۳۰ واحد رسید. بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۵.۱۰۱ واحد افزایش معادل ۵.۸۱ درصد  به ۹۲.۸۸۱ واحد دست پیدا کرد.

رشد نماگر بازار اول و دوم

جزییات این آمار نشان می دهد که در این دوره زمانی، شاخص بازار اول با ۳.۱۱۷ واحد افزایش به ۲۲۳.۹۰۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹.۰۳۶ افزایش به ۶۴۳.۲۶۲ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۴۱ درصد و شاخص بازار دوم با  ۳.۰۵ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

ریزش ۷ درصدی ارزش معاملات

از سویی دیگر، در ۵ روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۷۷.۳۰۷ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۷.۸۴ درصد کاهش یافت.

کاهش ۱۲ درصدی حجم اوراق بهادار

این گزارش حاکی از آن است که تعداد ۱۴.۲۶۳ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۸۹۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۱۲.۷۲ درصد کاهش و ۳۸ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

وضعیت صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

این درحالی است که  تعداد ۸۶۹ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۸۵۴  میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۳۲.۱۱  درصد و ۳۱.۴۵ افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

عملکرد بازار بدهی

افزون بر این، در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۲ میلیون ۵۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۲۳۳۰ میلیارد ریال معامله شد.

 

منبع : ایبنا