برای اتصال به سامانه مودیان پولی پرداخت نکنید!

سامانه مودیان مالیاتی چیست؟ این سامانه با هدف یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مدیران مالیاتی و همینطور جمع آوری اطلاعات مختلف در مورد مودیان مالیاتی راه اندازی شده است.

به گزارش راهبرد بانک، طبق این قانون، تاریخ‌های مشخصی به عنوان فراخوان‌های اجرا اعلام شده است و بر اساس آن گروهی از شرکت‌ها، باید قوانین سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی را اجرا کنند. اگر تمایل دارید بدانید که اتصال به سامانه مودیان رایگان است یا خیر، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

سامانه مودیان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از سوال‌های مهمی که در مورد سامانه مودیان مطرح می‌شود، این است که سامانه مودیان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این سامانه مانند سایر سامانه‌ها، توسط سازمان امور مالیاتی طراحی شده است و هدف از طراحی آن، تبادل اطلاعات موثر بین سازمان امور مالیاتی و مودی است. از جمله مزایایی که طراحی این سامانه دارد، این است که به محض اجرایی شدن آن، مالیات بر ارزش افزوده مودیان با توجه به صورت حساب‌های ارسال شده به این سامانه محاسبه می‌شود. از جمله ویژگی‌هایی که سامانه مودیان دارد، این است که با استفاده از آن می‌توان یک پنل کاربری به هر یک از مودیان ارائه داد. سوال دیگری که در این مورد وجود دارد، این است که چه کسانی می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند؟

افرادی همچون اشخاص حقوقی و صاحبان کسب و کار، اشخاص حقیقی دارای کسب و کار مستقل، عرضه کنندگان کالا و خدمات که از عوارض و مالیات معاف هستند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

آیا اتصال به سامانه مودیان رایگان است؟

در این بخش قصد داریم در مورد اتصال رایگان به سامانه مودیان مالیاتی به شما توضیح دهیم. آیا اتصال به این سامانه رایگان است؟ در پاسخ باید بگوییم خیر، سامانه مودیان مالیاتی نمی‌تواند به صورت رایگان و به راحتی در دسترس افراد مختلف قرار بگیرد. برای اتصال به این سامانه باید اشتراک خریداری کنید. افرادی که می‌خواهند به این سایت مراجعه کنند، باید برای دریافت گزارش‌های مالی مربوطه هزینه پرداخت کنند.

استفاده کردن از قابلیت‌های این سامانه بسیار کار راحتی است. کاربرانی که قصد ورود به سامانه مودیان را دارند، نیازی به آموزش خاصی برای استفاده از قابلیت‌های آن نخواهند داشت. سامانه مودیان مالیاتی با هدف پیشگیری از فرار مالیاتی ایجاد شده است و تمام کسب و کارها و اشخاص حقیقی و حقوقی، می‌توانند از آن استفاده کنند.

نکته قابل توجه در مورد این سامانه این است که هر کدام از بخش‌های این سامانه، یک پوشه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که این پوشه یک راه ارتباطی برای مودیان و سازمان امور مالیاتی است. به همین دلیل پرداخت صورتحساب‌ها، در موعد مشخصی و به راحتی انجام می‌شود.

اگر مودیان به پرداخت و ارائه اطلاعات صورتحسابی توجهی نداشته باشند، جریمه‌های ۱۰ درصدی به آن‌ها تعلق می‌گیرد که ناچارند پرداخت کنند.

اگر بخواهیم یک نرم‌افزار حسابداری مناسب را برای این کار به شما معرفی کنیم می‌توانیم به نرم‌افزار هلو اشاره کنیم. این نرم افزار برای فروشگاه‌های مختلف طراحی شده است و بر صدور انواع فاکتورها و ساختار معرفی کالا تمرکز دارد. سامانه مودیان می‌تواند به نرم افزار هلو APEX متصل شود و انواع مختلفی از حساب و کتاب‌های خود را انجام دهد. این نرم افزار، یک ابزار راحت برای انجام کارهای مختلف سامانه است و شما می‌توانید به شکل رایگان این کار را انجام دهید. لازم به توضیح است که اتصال به سامانه مودیان، فقط با این نرم افزار رایگان انجام می‌گیرد.

نحوه اتصال نرم‌افزار حسابداری هلو Apex به سامانه مودیان

گروه فناوری اطلاعات هلو برای این که بتواند دسترسی به سامانه مودیان را برای کاربران راحت کند، یک ابزار را برای صدور امضای الکترونیکی در کمتر از یک دقیقه به وجود آورده است. کسانی که قصد دارند از نرم‌افزار هلو APEX برای اتصال به سامانه مودیان استفاده کنند، می‌توانند این کار را به صورت رایگان انجام دهند. برای این که اطلاعات بتوانند به سازمان مودیان ارسال شوند، امضای دیجیتال سامانه گواهی عام لازم است و بستر مناسبی برای تسهیل این روند طولانی است. در نهایت باید اضافه کنیم که ارسال رایگان این نرم‌افزار هم امکان‌پذیر است و این امر به نفع کاربران است.

سه راه برای ثبت صورتحساب‌ها در سامانه مودیان

شما عزیزان از طریق سه روش می‌توانید صورتحساب‌ها را در سامانه مودیان ثبت کنید که این سه روش عبارتند از:

● شرکت معتمد

یکی از این روش‌ها، از طریق شرکت معتمد است. انجام این روش به این شکل است که بعد از عقد قرارداد با یک شرکت معتمد، اطلاعات مربوط به صورت حساب‌ها در سایت مربوط به این شرکت‌ها بارگذاری می‌شود و شرکت می‌تواند عملیات بارگذاری را انجام دهد. مهمترین مسئله‌ای که در این مورد وجود دارد، این است که شما از کجا می‌توانید یک شرکت معتمد را بشناسید و به آن اعتماد کنید؟ باید تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید و علاوه بر این موضوع، این گونه شرکت‌ها، یک هزینه جداگانه را هم برای ثبت صورتحساب‌ها از شما دریافت می‌کنند.

● ثبت از طریق نرم‌افزار حسابداری

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید صورتحساب‌ها را در سامانه ثبت کنید از طریق نرم‌افزارهای حسابداری است نرم‌افزار حسابداری مورد نظر باید قابلیت اتصال به سامانه مودیان را به خوبی داشته باشد. پس از ثبت اطلاعات داخل نرم‌افزار این اطلاعات به شکل مستقیم به سامانه مدیران منتقل می‌شوند.

● ثبت از طریق نرم‌افزارهای واسط

روش سوم مربوط به ثبت صورتحساب از طریق نرم‌افزارهای واسط است. نرم‌افزارهای واسط وظیفه دارند که صورت حساب‌ها را از نرم‌افزار حسابداری به سامانه مودیان ارسال کنند. این گونه نرم‌افزارها همچنان برای کاربران ابهام دارند و بنابراین برای ثبت صورتحساب در آن‌ها، باید هزینه جداگانه‌ای در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که اعتماد و روند شناخت به این نرم‌افزارها، ممکن است بسیار زمان‌بر باشد و بنابراین بازدهی هم به پایین‌ترین حد برسد. بنابراین شما باید از بین سه روشی که معرفی کردیم، بهترین و کاربردی‌ترین روش را انتخاب کنید تا سریع‌تر به نتیجه برسید.