قیمت طلا و سکه پانزدهم بهمن ۱۴۰۲ / سکه امامی در راه بازگشت به کانال ۳۱ میلیونی / صعود قیمت دلار کاهش قیمت طلا را رقم زد

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هم در این هفته احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را بعید دانست، اما گفت نرخ تورم تا هدف دو درصد پایین می‌آید.

به گزارش راهبرد بانک،قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز از هفته سوم بهمن با روند کاهشی بازگشایی شد و در ادامه روز کاهش‌های پلکانی داشت. روند قیمت در بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت دلار همراه شد و افت قیمت‌های میلیونی را برای بازار فلز زرد به همراه داشت.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) در روز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ در بازار ۳۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

همچنین طلافروشی ها امروز یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۴۰۲ قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح قدیم به مردم را ۲۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان اعلام کردند.

قیمت سکه امروز ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

قیمت هر قطعه نیم سکه بر اساس ارزش گذاری در بازار ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

گفتنی است، طلافروشی ها در بازار امروز هر قطعه ربع سکه را به قیمت ۱۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

لیست قیمت سکه امروز ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

  • سکه طرح جدید: ۳۱۹۹۰۰۰۰ تومان
  • سکه طرح قدیم: ۲۹۹۹۰۰۰۰ تومان
  • نیم سکه: ۱۸۲۰۰۰۰۰ تومان
  • ربع سکه: ۱۱۲۰۰۰۰۰ تومان
  • سکه یک گرمی: ۵۹۰۰۰۰۰ تومان
    • قیمت ها بر اساس لیست اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز درج شده است.

قیمت سکه طرح جدید (امامی) ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

نوسان قیمت سکه شاید به اندازه قیمت دلار و نرخ ارز سینوسی نبوده اما تغییرات زیادی داشته است .

آنچه از نمودار سکه  نمایانگر است، تغییرات قیمتی سکه های طلا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده و تورم زا .

سکه بیشترین وابستگی قیمت را به طلا دارد و با افزایش یا کاهش نرخ نرخ طلای جهانی و همچنین نوسانات قیمتی این فلز گرانبها در بازار ایران قیمت سکه نیز دستخوش تغییر می شود .

نگاه بیشتر مردم ایران به سکه همچون طلا، نگاهی سرمایه ای و نگه داشتن آن نیز برای کسب سود از نوسانات بازار است.

قیمت روز سکه یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

از آنجاییکه «سکه» به نوعی کالای سرمایه ای به حساب می آید، اطلاع از بروزترین قیمت سکه اهمیت دو چندان پیدا کرده است .

سکه اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم و کاهش ارزش ارز به شمار می رود .

این موضوع بیشتر ناشی از اجرای گسترده محرک های مالی در کشورهای دنیا است .

درست مثل قیمت طلا ، اطلاع از نوسانات بازار سکه برای کسب سود بیشتر و یا جلوگیری از ضرر مهم است .

پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت سکه در سال ۱۴۰۲ شمسی تثبیت قیمت در کانال ۳۰ میلیونی است .

تحلیلگران ایرانی معتقدند در پی رویدادهای سیاسی ایران از جمله مذاکرات هسته ای و احتمای احیای برجام در سال جاری ممکن است سکه وارد کانال ۲۸ میلیون تومانی نیز شود .

همچنین برخی اقتصاددانان سرمایه گذاری در بازار سکه را جذاب تر و سود حاصل از آن را مطمئن تر از سرمایه گذاری در بورس می دانند .

چشم انداز بازار طلا و سکه مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی فلزات گرانبها بالا است .

روز شنبه افت قیمت دلار به اندازه‌ای بود که روند افزایشی محدود قیمت انس جهانی طلا را خنثی کرد و سکه‌های سنگین را در کانال پایین‌تر قرار داد. گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با افزایش دو دلاری با رقم ۲۰۳۹ دلاری در حال معامله است.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در دو روز آینده انتظار تغییر قیمتی خاصی را در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز بود.

سکه گرمی به کانال ۵ میلیونی برگشت

قیمت سکه در اولین روز هفته در تمام قطعات کاهش داشت. سکه امامی با کاهش یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومانی با قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار افت یک میلیون تومانی داشت و با قیمت ۳۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه  و ربع سکه هر یک کاهش ۵۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۸ میلیون و ۲۵۰ و ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد و روی قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه امامی ۴ میلیونی شد

قیمت طلا، روز شنبه ۱۴ بهمن کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵۴ هزار تومانی با رقم ۱۲ میلیون ۲۴۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و به رقم دو میلیون و ۸۲۶ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۷۸۸ هزار تومان رسید.

روز شنبه حباب در خانواده سکه‌ها کاهشی شد. حباب سکه‌‌ امامی با ۸۳۶ هزار تومان افت به کانال چهار میلیون تومانی برگشت. سکه بهار ۶۱۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۵۵ هزار تومان، ربع‌سکه ۴۵۲ هزار تومان و ربع سکه ۲۰۲ هزار تومان کاهش داشت.

علیرغم افزایش قیمت جهانی طلا به ۲۰۵۵ دلار در روز جمعه اما در معاملات امروز و قبل از تعطیلی بازارهای جهانی گزارش بهتر از حد انتظار لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی در آمریکا ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را بالا برده و قیمت طلا را پایین آورده است. احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به دنبال انتشار این گزارش پایین آمده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با ۱۷ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به ۲۰۳۸ دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۹ درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

خبرنگار فاکس نیوز گزارش داد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حملات در عراق و سوریه را زمانی آغاز کرد که بازارهای مالی و نفت دنیا تا صبح دوشنبه تعطیل هستند و هیچ اثری از حملات نمی‌گیرند.

ازطرفی کارفرمایان آمریکایی ۳۵۳ هزار شغل در ماه ژانویه ایجاد کردند که بالاتر از انتصار اقتصاددان‌ها بوده است.

تاجران حالا ۷۰ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مه آغاز شود. این رقم قبل از انتشار این اطلاعات برابر با ۹۲ درصد بود. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هم در این هفته احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را بعید دانست، اما گفت نرخ تورم تا هدف دو درصد پایین می‌آید.

جوزف کاواتونی، استراتژیست بازار WGC می‌گوید: «اگر نرخ‌ بهره در جایی که هست، باقی بمانند (تغییر نکند) و در مورد آن شفافیت وجود نداشته باشد، آنچه که ما احتمالا شاهد آن خواهیم بود، یک محیط نسبتا آرام برای افزایش قیمت طلا خواهد بود.»

قیمت نقره امروز با ۱.۸۹ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و پلاتین با ۲.۱۳ درصد کاهش ۸۹۶ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.

فدرال رزرو از ایده کاهش نرخ بهره در بهار عقب نشینی کرد اما نسبت به حرکت تورم به سمت محدوده مطلوب ۲ درصد ابراز اطمینان کرد، در حالی که اشاره طولانی مدت به افزایش احتمالی بیشتر را کنار گذاشت.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز جمعه کاهش یافت و قرار بود هفته را با کاهشی به پایان برساند زیرا نگرانی‌های مداوم در مورد بهبود اقتصادی ضعیف در چین واردکننده بزرگ است. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت. شاخص دلار آمریکا تا این هفته ۰.۴ درصد کاهش یافت.