سفر خود را آنلاین بیمه کنید

کاربرد بیمه مسافرتی در واقع محافظت از مسافران در مقابل ریسک‌ها و خطرات احتمالی سفر می‌باشد. این بیمه به جز مواردی که بالاتر ذکر شد بسیاری از حوادث ناگواری که در یک سفر امکان وقوع دارد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش راهبرد بانک، کاربرد بیمه مسافرتی در واقع محافظت از مسافران در مقابل ریسک‌ها و خطرات احتمالی سفر می‌باشد. این بیمه به جز مواردی که بالاتر ذکر شد بسیاری از حوادث ناگواری که در یک سفر امکان وقوع دارد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اهمیت بیمه مسافرتی

خرید بیمه مسافرتی سبب حمایت و پشتیبانی از بیمه‌شدگان در صورت بروز حوادثی مانند فوریت‌های پزشکی و دندانپزشکی، گم شدن بار و چمدان‌ها، مسائل حقوقی پیش‌بینی نشده در سفر، لغو یا تاخیر پرواز و … می‌شود. کاربرد بیمه مسافرتی در واقع محافظت از مسافران در مقابل ریسک‌ها و خطرات احتمالی سفر می‌باشد. این بیمه به جز مواردی که بالاتر ذکر شد بسیاری از حوادث ناگواری که در یک سفر امکان وقوع دارد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟

آیا تا به حال در فکر این بوده‌اید که چطور می‌توانید سفری بدون استرس داشته باشید؟ بیمه مسافرتی شینگن به شما اطمینان خاطر میدهد تا در هر ماجراجویی که به آن می‌پردازید، احساس آرامش کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور دقیق‌تر با موضوع بیمه مسافرتی آشنا شوید و ببینید چگونه می‌توانید بیمه مسافرتی خود را آنلاین تهیه کنید.

رعایت قوانین و امکانات حمایتی

هنگامی که در سفر هستید، احتمال وقوع حوادث مختلف وجود دارد. بیمه مسافرتی به شما کمک می‌کند که در صورت وقوع موارد ناخواسته مثل از دست دادن چمدان‌ها یا مشکلات پزشکی، حمایت بیمه‌ای داشته باشید و حداقل دچار مشکل مالی نشوید. بیمه مسافرتی سامان ارائه خدمات در کشور مقصد مسافر را نیز دارد و با توجه به قیمت بیمه مسافرتی در صورت بروز هر حادثه‌ای، مسافر نگرانی بابت هزینه‌های پیش‌بینی نشده یا درگیر جابجایی پول از ایران به کشورهای دیگر نشود.

پوشش هزینه‌های پزشکی در سفر

آیا میدانید هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی خارج از کشور چقدر بالاست؟ با توجه به سختی‌های انتقال وجه از ایران به سایر کشورها، بیمه مسافرتی این امکان را به شما می‌دهد که در صورت بروز حادثه‌ای در سفر، هزینه‌های درمانی را تحت پوشش قرار دهید بدون اینکه نگران هزینه‌های بالای پزشکی و پرداخت قبوض شوید.

پوشش گم شدن بار

آیا به این مورد فکر کرده‌اید که اگر بار و چمدان‌های شما، همراه شما به مقصد نرسند چه باید بکنید؟

مسافرین معمولاً ضروری‌ترین وسایل خود را در چمدان می‌گذارند. حتی گاهی پیش می‌آید که مدارک خود را نیز در چمدان‌ها گذاشته و به سفر میروند و ممکن است به هر دلیلی چمدان در پرواز، شکسته یا مفقود شده باشد. در این شرایط بیمه مسافرتی خسارت ناشی از گم شدن چمدان‌ها یا صدمه دیدن آنها را جبران می‌کند.

چطور می‌توان بیمه مسافرتی را آنلاین تهیه کرد؟

برای خرید آنلاین بیمه مسافرتی باید ابتدا به وب‌سایت “بیمه مسافرتی دات کام” مراجعه کنید. در این وب‌سایت انواع بیمه‌های مسافرتی داخلی و خارجی ارائه می‌شوند و می‌توانید بی واسطه بیمه مسافرتی خود را خریداری کنید. در این وب‌سایت مشاوره رایگان بیمه سفر ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند قبل از خرید بیمه مسافرتی پاسخ همه سوالات خود را به صورت آنلاین یا تلفنی از پشتیبانی بیمه مسافرتی دریافت کنند.

جستجو و مقایسه بیمه‌ها

با استفاده از موبایل یا کامپیوتر می‌توانید بیمه‌های مسافرتی مختلف را مقایسه کنید و شروع به جستجو برای بیمه مناسب برای سفر خود کنید. مقایسه قیمت‌ها، شرایط پوشش‌ها و خدمات ارائه شده از جمله موارد مهمی هستند که می‌توانید در نظر بگیرید. در واقع شما با وارد کردن اطلاعات خود و سفرتان به همه بیمه‌های مسافرتی مرتبط با جستجویتان دسترسی دارید. مواردی مانند پوشش‌ها، قیمت بیمه مسافرتی و … همگی برای شما لیست می‌شوند.

تکمیل فرم آنلاین

پس از انتخاب بیمه مسافرتی مناسب خود، اطلاعات مسافرین را طبق گذرنامه باید وارد کنید که در صورت بروز حادثه‌ای در سفر به مشکل برنخورید. پس از تکمیل اطلاعات و پرداخت آنلاین حق بیمه، می‌توانید فایل پی‌دی‌اف بیمه‌نامه‌های خود را دریافت و دانلود کنید.

آیا خرید بیمه مسافرتی آنلاین معتبر است؟

بله این بیمه‌نامه معتبر و مورد تایید مراجع داخل و خارج از کشور می‌باشد. این بیمه مسافرتی به صورت آنلاین با یک QRCode منحصر بفرد صادر می‌گردد که در سایت سنهاب بیمه مرکزی قابل استعلام است. این بیمه‌نامه الکترونیکی نیازی به مهر نداشته و مورد تائید سفارت‌ها و مراجع مربوطه می‌باشد و در هر زمانی قابل استعلام است. این موضوع در بیمه‌نامه‌های مسافرتی سامان که در سایت بیمه مسافرتی دات کام صادر می‌شوند ذکر شده است.

انتخاب بیمه مسافرتی: چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

مدت زمان پوشش بیمه

قبل از خرید، مدت زمانی که بیمه برای شما پوشش فراهم می‌کند را بررسی کنید. آیا این مدت زمانی که در سفر هستید کافی است؟ به این نکته توجه داشته باشید که مدت زمان بیمه مسافرتی را خود شما تعیین می‌کنید و میبایست به تعداد روزهای سفر که شامل مسیر و توقف در مقصد است، بیمه مسافرتی تهیه کنید.

دقت در شرایط استثنایی

شرایط استثنایی مثل بیماری‌های مزمن یا وضعیت‌های خاصی مانند بارداری نیاز به توجه ویژه دارند. اطمینان حاصل کنید که بیمه مسافرتی شما چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد و چه مواردی در استثنائات هستند.

در نظر داشته باشید در پوشش‌های بیمه‌های مسافرتی، بیمه‌نامه‌هایی طراحی شده‌اند که بیماری‌های مسبوق به سابقه یا بیماری‌های پیش زمینه‌ای را نیز پوشش می‌دهند لذا به افرادی که بیماری‌های پیش زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، فشار خون، قند خون، دیابت، سنگ کلیه و … را دارند پیشنهاد می‌شود بیمه‌نامه مسافرتی با پوشش بیماری مسبوق به سابقه را خریداری نمایند که در صورت بروز مشکلی که این بیماری‌ها بازمی‌گردد نیز تحت پوشش بیمه باشند.

دریافت خسارت و خدمات بیمه مسافرتی:

در بیمه مسافرتی که مسافر خریداری می‌کنید شماره تماس و آدرس ایمیل شرکت کمک رسان درج گردیده در صورت بروز هر گونه مشکلی که تحت پوشش بیمه نامه مسافرتی باشد مسافر موظف است ظرف مدت ۲۴۰ ساعت یا ۱۰ روز با کمک رسان ارتباط گرفته و موضوع خسارت را مطرح نموده و آدرس ایمیل واحد درمانیی را که به آنجا مراجعه نموده به کمک رسان اعلام نماید در این صورت کمک رسان برای آن واحد درمانی بیمارستان یا کیلینیک گارانتی ارسال می‌نماید.

جهت دریافت اطلاعات کمک رسان بیمه مسافرتی سامان به وب‌سایت بیمه مسافرتی دات کام مراجعه کنید.

خدمات و پوشش‌های بیمه مسافرتی:

مسافر با خرید بیمه مسافرتی می تواند از خدمات ذیل بهره مند گردد:

۱ – خدمات پزشکی و درمانی: ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی برای موارد ناشی از حادثه یا بیماری شامل بستری شدن در بیمارستان و جراحی ها تا سقف پوشش بیمه نامه مسافرتی خریداری شده.

استثناعات بیمه مسافرتی:

در بیمه مسافرتی، بیماری‌های مسبوق به سابقه و هزینه‌های زیبایی و بیماری‌های مزمن و موارد مربوط به مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر تحت پوشش قرار نمی گیرند.

۲- فوریت‌های دندان پزشکی: شامل کشیدن دندان و رفع درد دندان و پانسمان دندان و رفع عفونت دندان تا سقف مندرج در بیمه نامه خریداری شده که بین ۱۵۰تا ۴۰۰ یورو می باشد.

۳- بازگردندان جسد: چنانچه بیمه شده در خارج از کشور به هر دلیلی فوت شود شرکت بیمه هزینه‌های بازگردندن جسد و تشریفات اداری آن را جبران خواهد نمود.

۴-هزینه بازگشت غیر مترقبه : چناچه بیمه شده به دلیل بیماری یا فوت بستگان درجه ۱ مجبور به بازگشت زود هنگام از سفر گردد و از بلیط برگشت خود استفاده ننماید شرکت بیمه هزینه مربوطه را جبران خواهد نمود.

۵-انتقال بیمه شده: به نزدیکترین مرکز درمانی در اثر حادثه یا بیماری و بازگرداندن بیمه شده به ایران در صورت نیاز.

۶- بازگشت یکی از اعضای بلا فصل: بیمه شده به کشور محل اقامت در صورت بستری شدن بیمه شده بیش از ۱۰ روز.

۷-پرداخت هزینه رفت و برگشت: در صورتی که بیمه شده بیش از ۱۰ روز در مقصد سفر بستری گردد می تواند درخواست نماید که یکی از اعضای خانواده به هزینه شرکت بیمه تا ۱۰ روز به عنوان همراه را داشته باشد این هزینه شامل بلیط رفت و برگشت و اقامت خواهد بود.

۸- مشاوره حقوقی و پرداخت هزینه دعوی: در صورتی که بیمه شده طبق قانون مدنی کشور مربوط تحت پیگرد باشد.

۹- پرداخت هزینه های بازگشت کودکان زیر ۱۵ سال: چناچه بیمه شده در بیمارستان بستری شده و یا فوت شود شرکت بیمه هزینه بازگشت کودکان زیر ۱۵ سال به کشور را متقبل خواهد شد.

۱۰- تاخیر در ورود باریا مفقودی بار همراه بیمه شده در کشور مقصد: که شامل خرید های ضروری بیمه شده تا سقف مندرج در بیمه نامه می شود.

۱۱-هزینه های تاخیر هواپیما: شامل اقامت در هتل و صرف غذا با تایید شرکت هواپیمایی